Het vrije vers

Bevrijd van vormloosheid

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Neymar

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #1

Neymar

De geur van gras en Willem II sigaren
Een vloot van warme worsten in een pan
Het doelgebied van keeper Henneman
Die uitblonk in wanhopige gebaren

De oude romantiek van slof en schoen
Die koop je niet voor vijfhonderd miljoen
Laatst bewerkt: 2 jaren 2 maanden geleden door Otto van Gelder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #2

Helemaal mee eens. En dit soort extreme uitwassen vind ik weerzinwekkend.

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #3

• Frits Criens
  • Frits Criens's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 574
Jacob, los van het vers van Otto, een vraag. Stel nou dat een van je kinderen met een uitzonderlijk en extreem gewild talent -sporter, manager, ict'er etc. - voor exorbitant veel geld weggekocht zou kunnen worden door een concurrent van zijn/haar werkgever. Zou je hem/haar dan tegenhouden of het hem/haar verbieden als dat in je mogelijkheden lag?

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #4

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 967
De vraag is niet aan mij gesteld, maar ik las dat het steenrijke oliestaatje Qatar eigenaar is van Neymar’s nieuwe club. Een half miljard schijnt voor die lui een peulenschil te zijn. Ondertussen wordt Qatar door haar buurlanden geboycot, en probeert Qatar haar ‘smoel’ te redden met een smak geld voor een voetballer. Ik hoop dat de man gezond is en blijft, en niet slachtoffer wordt van een hartaanval o.i.d.

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #5

Dat is een moeilijke vraag, Frits. Ik denk dat ik mij er niet mee zou bemoeien, alleen zeggen dat ik het een weerzinwekkende toestand vind. Ik pauzeer even .... Ja, dat zou ik zeker zeggen.

Maar waarom vind ik het zo weerzinwekkend? Omdat er met dat geld zoveel goede dingen gedaan zouden kunnen worden. Die lui zijn echt volslagen egoïstisch, hebben totaal geen oog voor de noden in de wereld.
Laatst bewerkt: 2 jaren 2 maanden geleden door Jacob van Schaijk.

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #6

• Frits Criens
  • Frits Criens's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 574
Ik begrijp je spagaat helemaal, Jacob en ik probeer die 222 miljoen ook niet goed te praten, integendeel, maar we reageren allemaal op zulke bedragen alsof er een absoluut maximumbedrag is waarvoor een mens van baan mag veranderen. Welk bedrag is dat? Was de 105 miljoen voor Pogba nog binnen de norm? Of ligt de grens bij 60 miljoen, of 40? En waarom is Neymar egoïstisch? Als hij het transferbedrag vanwege de hoogte had afgewezen, was het geld dan naar de 'noden in de wereld' gegaan? En iemand met een prachtige villa in Wassenaar is die weerzinwekkend omdat een ander op vijf hoog achter in A'dam vindt dat je voor het bedrag van dat ene grote huis, ook de 'noden van wel vijf of tien arme woningzoekenden' had kunnen lenigen? Zolang we geen algemeen aanvaard moreel kompas hebben waarop we in zulke kwesties kunnen varen, blijven we steeds weer reageren op incidentele uitwassen zonder dat er ook maar iets verandert. In Amerika zijn de bonussen voor topmanagers in de finaciele sector inmiddels weer hoger dan voor de bankencrisis.
Laatst bewerkt: 2 jaren 2 maanden geleden door Frits Criens. Reden: fout hersteld

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #7

Niet om er van af te zijn, maar omdat ik het meen: je hebt volkomen gelijk.

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #8

• B.J. Hoogland
  • B.J. Hoogland's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 985
Een oud gezegde: Geld dat stom is maakt recht wat krom is.
Verba volant, scripta manent.

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #9

Die 222 miljoen is toch niet voor Neymar zelf, maar was toch de afkoopsom voor de Spaanse La Liga? Neymar zal ongetwijfeld financieel zelf van de overstap naar de Franse club profiteren. Ik snap de ophef niet. Er zijn nu eenmaal branches, zoals profsport, de film- en muziekindustrie bijv., waar sommigen giga-veel verdienen. Van mij mag het. Als het gemeenschapsgeld betreft, vind ik het wat anders. Dan lijkt het me goed als we daar samen iets van vinden en over bepalen.

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #10

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Als het gemeenschapsgeld is, zegt Hendrikje. Qatar is een steenrijke oliestaat. Die olie wordt verkocht tegen marktprijs. En dan kun je dingen doen als een voetballer kopen. i.p.v. het inkomen dat je in feite in de schoot krijgt geworpen te gebruiken ter bestrijding van armoe, ziekten en wat er nog meer aan ellende voordoet.

Neymar 2 jaren 2 maanden geleden #11

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Overigens gaat het om een samengesteld bedrag van een half miljard.
Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Geef ze vooral hun zin

Ja hoor, daar gaan we weer
Domme gelovigen
Hebben opnieuw
Frans publiek neergemaaid