Het vrije vers

Bevrijd van vormloosheid

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Jill Roord & Lineth Beerensteyn

Jill Roord & Lineth Beerensteyn 1 week 2 dagen geleden #1

• hanna pest
  • hanna pest's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 431
Leeuwin 12

Jil onze supersub!
Queen van de invalbeurt
Roord is dynamisch
En sterk aan de bal

Met haar krachtdadige
Alomaanwezigheid
Sleurt ze haar team
Met elan uit het dal

Leeuwin 13

Speelde Lineth maar weer!
Bankzitter Beerensteyn
Heerlijke wervelwind
Vaardig en snel

Spits met een missie maar
Teamgenootschappelijk
Zet ze persoonlijk
Belang buitenspel

Het twaalfde en dertiende de Ob over een speelster van het leeuwinnenelftal. Vivianne Miedema, Lieke Martens, Sari van Veenendaal, Jackie Groenen, Daniëlle van de Donk, Dominique Bloodworth, Sherida Spitse, Stefanie van der Gragt, Desiree van Lunteren, Shanice Van de Sanden gingen vooraf. Ook de coach werd bezongen.

Groet
Hanna
Laatst bewerkt: 1 week 22 uren geleden door hanna pest.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Jill Roord & Lineth Beerensteyn 1 week 2 dagen geleden #2

• Jaap Bakker
  • Jaap Bakker's Profielfoto
  • Regelmatige bezoeker
  • Ontvangen bedankjes 19
Mijn complimenten voor de hele serie. Je moet het toch allemaal maar tot de finale gaan uitspelen als je besluit aan zo'n serie te beginnen. Heel leuk.

Jill Roord & Lineth Beerensteyn 1 week 2 dagen geleden #3

Eens met Jaap. Gaandeweg kreeg ik er meer waardering voor, Hanna. Ik mis bij de versjes nog wel een prikkelende draai in het slot. Het is, ondanks dat het leuk/knap gedaan is, wel erg braaf.

Tot slot, en met het risico om weer-een-discussie-over-klemtoon te ontketenen, in OB 12 r.7 ligt voor mijn gevoel de klemtoon op "Jill" en niet op "helpt". Voor wat het waard is.

Jill Roord & Lineth Beerensteyn 1 week 2 dagen geleden #4

• hanna pest
  • Forumgod
Jaap en Hendrikje, zeer bedankt voor jullie waardering. Net als de oranjevrouwen ben ik trots op mijn project, zonder dat ik het resultaat wil vergelijken met hun prestatie. Je merkte het al eerder op, Hendrikje, het puntige slot. Het is bijna onmogelijk om elk OB in een samenhangende reeks puntig te eindige, zoals dat in een los OB wel hoort. Ik heb althans nog geen voorbeelden gezien waarin dat wel is gelukt. Om het toch interessant te houden heb ik gepoogd om elke speler te typeren via de woordkeus. Of het resultaat braaf wilt noemen, is een kwestie van smaak. Dat is volgens mij ook met de klemtoon bij -Jill- en
-helpt-. Jill hoeft die klemtoon niet te krijgen, want haar achternaam Roord is al genoemd. Dus het is duidelijk dat het over haar gaat. Helpt is een essentieel woord in het tweede deel. Dat moet de klemtoon hebben en heeft het m.i. ook.

Groet
Hanna

Jill Roord & Lineth Beerensteyn 1 week 2 dagen geleden #5

Wat betreft de reeks: Ik snap wat je bedoelt. Ik vind andere reeksen ook gauw te braaf, :pinch:

Wat betreft klemtoon op helpt/Jill: Je mag het natuurlijk doen zoals je wilt, maar ik vind je redenatie niet overtuigend. Als je "zij" zou gebruiken in plaats van Jill zou dat de klemtoon minder naar die positie trekken. Verder denk ik dat de klemtoon op "helpt" gerechtvaardigd zou zijn als dat woord in tegenstelling zou staan met bijv. stuurt, duwt, roept o.i.d. wat dan al eerder in het vers zou zijn voorgekomen.

Als ik gewoon de vereenvoudigde zin zeg: "Met haar aanwezigheid helpt Jill haar team uit het dal" vallen er (als ik het opzeg) klemtonen op WE, JILL, TEAM, DAL.

Maar nogmaals, het is jouw vers, en verder is-tie prima lijkt mij. O nee, oeps: "weer" en "opnieuw" is dubbelop. Of is dat expres?

Jill Roord & Lineth Beerensteyn 1 week 23 uren geleden #6

• hanna pest
  • Forumgod
Dag Hendrikje,
Ik ben je nog een antwoord schuldig. Ik ben het niet helemaal met je eens, maar je mening doet er meestal wel toe en als ik te veel uit moet leggen waarom iets wel goed is volgens mij, zit er wel een luchtje aan, dus ik heb het OB over Jil Roord herschreven, met dank voor je kritische noten. De oude versie staat hier, de nieuwe komt zometeen hierboven. Dat moet in twee acties gebeuren.

Groet
Hanna

Op van reservebank!
Roord krijgt een invalbeurt
Speelt weer dynamisch
Is sterk aan de bal

Met haar krachtdadige
Alomaanwezigheid
Helpt Jill haar team
Weer opnieuw uit het dal

Jill Roord & Lineth Beerensteyn 1 week 21 uren geleden #7

Sterk verbeterd m.i.!

Jill Roord & Lineth Beerensteyn 1 week 21 uren geleden #8

• Wim Meyles
  • Wim Meyles's Profielfoto
  • aanwezig
  • Forumgod
  • taalhumorist
  • Ontvangen bedankjes 473
Compliment voor het geheel, Hanna.

Tip: de Tour de France is begonnen, met minder dan 200 renners :)
www.wimmeyles.nl

Nieuwste boek: Filosoviertjes
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Forum (recent...)

Uit het archief

Lente

Heerlijk die zonneschijn!
Eindelijk lenteweer
Prachtig hoe alles