Het vrije vers

Bevrijd van vormloosheid

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: RANKE BLOEM

RANKE BLOEM 3 jaren 4 maanden geleden #61

Beste jury,
Bedankt voor de nominatie, maar na het lezen van het commentaar ben ik tot de conclusie gekomen dat er slechts 1 winnaar is, of kan zijn.
Zoals de jury unaniem oordeelt is het bout- rimé van Hanna verreweg het geestigst. Aangezien dit bij light verse een belangrijk criterium is denk ik dat mijn serieuzere benadering van De Dapperstraat meer richting poëzie gaat – hoewel moeilijk met een tweevoeter - dan naar het lichte genre.
Voor Hanna dus de eerste prijs. Ik heb met veel plezier deze twee-voeters geproduceerd en gun de bundel van Inge dan ook graag aan Jamila.

Met vriendelijke groet,
Hanny
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

RANKE BLOEM 3 jaren 4 maanden geleden #62

Beste Hanny,

Bovenin de balk zie je Light Verse? staan en daarachter verbergt zich mijn betoog over wat dat nu eigenlijk is; light verse.
Als ik daar even een stukje uit citeer begrijp je waarom ik het niet met je strenge zelfoordeel eens ben, de wijze woorden van Pilatus 'Wat ik geschreven heb, heb ik geschreven' indachtig:

"Maar hoe zit het dan met de serieuze vormvaste poëzie? Ik heb zelf die ballade van Anton van Duinkerken met de mijne vergeleken en gezegd dat die van hem niet bij light verse gerekend wordt, door niemand.
Jawel, maar als hij hem nú geschreven had zou dat wel gebeurd zijn en dat heeft te maken met de vooroordelen in de poëziewereld.
We zijn zo vrij ons van die vooroordelen niets aan te trekken en verlenen ook dat soort werk graag onderdak, wij zijn niet zo kinderachtig om iemand over het hek te gooien die niet precies binnen de definitie valt."

Vriendelijke groet
Jaap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Vreemdelingenbeleid

Kinderlijkjes
Zie ze drijven