Welkom,
Gasten
|
|
Wijs
Ik dacht laat ik hem eens complimenteren Met die verzamelbundel van Kees Stip Normaal houd ik de hand streng op de knip Maar nu was het in een keer potverteren Ik stond op het station vol goede moed Het spoor bevroren, route opgeheven En wendde diep teleurgesteld de steven Met auto's sta ik op gespannen voet Het bleek tenslotte een vergeefse reis Ik raakte zo steeds verder van de Wijs |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Jacob van Schaijk, Otto van Gelder, monnhauser, Wim Meyles, Bart Adjudant , Paulus Voerman
|
![]() Geen stad is mooier dan Den Briel In olieverf of in acryl Als krijt-, pastel- of potloodschets Als aquarel of koperets Op hout, papier of op textiel Geen stad is mooier dan Den Briel Geen stad is mooier dan Den Briel Het heeft een hart, het heeft een ziel Oh, stadje aan het Brielse meer Zo schilderachtig telkens weer Waarom is dichten slechts mijn stiel Geen stad is mooier dan Den Briel |
(Dit is het eerste gedicht van Bas Boekelo als de nieuwe Dichter des Vaderlands. Bas Boekelo volgt hiermee Ramsey Nasr op, die de functie vanaf 2009 vervulde.) |