Het vrije vers

Bevrijd van vormloosheid

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Laat het ons weten.

Onderwerp: De Cirkel

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #1

• Ditmar Bakker
  • Ditmar Bakker's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 134
Nu de redactie alle recepten en heerlijk onzinvers op de koop toe heeft gepasseerd voor publicatie heb ik weliswaar het bewijs in handen dat zij bestaat uit onbekwame eierkoeken, maar toch kan ik het niet laten. Te uwer consideratie:

De Cirkel

Veel heeft hij van zijn moedertje geleerd:
't belang van vaste plekken, schone handen
en hoe hard die verwarmingsbuizen brandden
want "aan je plasser zitten is verkeerd!"

Zij vraagt, wijl zij in stervensstrijd verkeert,
haar lichaam na de gang niet aan te randen,
vooral het hoornvlies niet, het hart, de tanden...
'mama ziet alles', heeft zij steeds beweerd.

Dan ligt zij dood—onsterfelijke ziel
is aan wie deze nu bevroeden moge
en god of duivel krijgt haar broos & iel.

Plots, net als hij zijn tranen staat te drogen
zegt zacht haar arts: "Men vond geen codicil..."
Het eerste dat ze krijgen zijn haar ogen.
Laatst bewerkt: 2 jaren 9 maanden geleden door Ditmar Bakker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #2

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 918
Nu de redactie alle recepten en heerlijk onzinvers op de koop toe heeft gepasseerd voor publicatie heb ik weliswaar het bewijs in handen dat zij bestaat uit onbekwame eierkoeken, maar toch kan ik het niet laten. Te uwer consideratie:

Bakker, ik vind dit onbeschaamd. Zelfs onbeschoft.

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #3

• Ditmar Bakker
  • Forumgod
Ha Bas,

Je verkeert in de verkeerde veronderstelling dat wat jij zegt, vindt of denkt mij nog een zier interesseert.

Dikke vette pech dus!!1één!

Verder iedereen de hartelijkste groeten toegewenst vanuit zonnig Gran Canaria. Rijmpjes volgen, hoop ik.
Laatst bewerkt: 2 jaren 9 maanden geleden door Ditmar Bakker. Reden: vèronderstelling.

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #4

Ditmar, ik wil je van een beetje feedback voorzien, als je het goed vindt.

Wat mij betreft ga je over de grens. Ook al interesseert het je geen zier wat ik ervan mag vinden, ik wil het toch gezegd hebben.

Herhaaldelijk is er aan deelnemers (en dus ook aan jou) gevraagd om commentaar te leveren op de inhoud van het vers en niet op de persoon van de schrijver. Dat lukt blijkbaar niet. De manier waarop je uithaalt,in dit geval naar de redactie en naar Bas, vind ik onaanvaardbaar.

Groet,
Hendrikje
Bedankt door: Joke de Groot

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #5

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Al een tijdje heb ik het gevoel dat we in de maling worden genomen.
Zo grof, zo platvloers, spottend met de hier heersende consensus . Zo’n dichter kan niet bestaan. Ik verdenk Jaap hiervan, want geen zinnig mens zou de Redactie koekenbakkers noemen. Heb ik het mis, in elk geval vind ik dat het tijd wordt om te stoppen met die Bakkerpraatjes.

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #6

• hanna pest
  • hanna pest's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 396
Als er iemand krediet heeft gekregen op het VV is het Ditmar. Veelal schunnig rijmwerk was de oogst. Daar heb ik n.a.v. zijn receptgedichten tenslotte ook iets over gezegd. Ik kreeg geen emmer drek over me heen, de meeste anderen die commentaar op zijn werk hadden werden wel vaak grof te kijk gezegd. De redactie van het VV die het gebrek aan niveau in Bakkers bijdragen herkent door het werk niet op de voorpagina te plaatsen, overkwam dit ook. Verongelijkt kondigde Bakker al een paar keer met veel lawaai zijn vertrek aan. Maar een narcist heeft aandacht nodig, en slachtoffers: Ditmars gedrag doet me in alles denken aan zo iemand. In plaats van de eer aan zichzelf te houden of zijn leven te beteren, deed hij er een schep schunnigheid bovenop.
Bas, je verdenkt Jaap ervan dat hij Ditmar is. Dat is fout, google maar en je komt erachter dat Bakker het op meer plaatsen te bont heeft gemaakt. Voor een foto van hem zie:
leidsliterairlandschap.wordpress.com/5-ditmar-bakker/
Bedankt door: Frans Woortmeijer

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #7

• Ditmar Bakker
  • Forumgod
Ha Hendrikje,

Dank voor je feedback. Sta me toe je te corrigeren voor wat betreft de inhoudelijke kant van de zaak. Met 'onbekwaam' in 'onbekwame eierkoeken' doel ik vanzelfsprekend op de manier waarop Redactie haar kernactiviteiten ontplooid heeft: in het beoordelen van werk op dit forum is zij -wat mij betreft- onbekwaam geweest. Dat is tragisch.

Dan de eierkoek. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat zij lekker is om vier uur, of in folie aangeboden wordt in de supermarkt. In deze context is het niet anders dan een 'relatief onschuldig scheldwoord' (het is erger om een homo te zijn dan een eierkoek, bijvoorbeeld), om Ronny Boogaart te citeren en parafraseren (zijn 'pannenkoek' voor 'eierkoek' vervangend), te interpreteren. *

Natuurlijk is het niet deftig om milde spot te bezigen jegens individuen. Er gaat echter een geamuseerde luchthartigheid achter schuil: zoals Jaap mij eens gekscherend 'sloeber' noemde (O, Jaap, waar zijn die tijden gebleven). De angel zit hem niet in de eierkoek, maar integendeel in het onbekwame. En dat is, vrees ik, nu juist het inhoudelijke aspect van de woordgroep als geheel. En dat is, nogmaals, tragisch.

Overigens noemt Renate Dorresteijn in haar boek 'Het Geheim van de Schrijver' recensenten 'onbekwame eierkoeken'. De literaire activiteiten van Redactie liggen volgens mij op eenzelfde gebied als recensenten.

*uit: 'Een Sprinter Is Een Stoptrein Zonder Wc'

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #8

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Bas, je verdenkt Jaap ervan dat hij Ditmar is. Dat is fout,

In dat geval zal ik proberen die hufter te negeren. Met excuses aan Jaap.
Bedankt door: Ditmar Bakker

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #9

• hanna pest
  • hanna pest's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 396
Bas, je zou je niet moeten verlagen tot het niveau van degene die je om zijn taalgebruik verafschuwt.

Groet
Hanna

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #10

• Joke de Groot
  • Joke de Groot's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 142
Gevonden profielfoto: Ditmar Bakker....
is het u smaak of juist niet?
Let wel: smaken ver-s-schillen.

Laatst bewerkt: 2 jaren 9 maanden geleden door Joke de Groot.

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #11

Het is altijd prettiger jezelf voor te houden dat de redactie er niets van snapt, dan in te zien dat je versjes gewoon alleronogelijkst zijn. De keerzijde is dat ze daar ook niet beter van worden.
Bedankt door: Bas Boekelo

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #12

• Remko Koplamp
  • Remko Koplamp's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 732
Goh…en ik maar denken dat de redactie zich om die eierkoeken vereerd zou voelen getuige dit eerdere vers van Jaap...

Naam en faam

Als koekebakker bak ik dikwijls koek
Ik streef naar een volmaakt doorkneed product
En als ze uit de oven zijn gekomen

En alle koeken zijn dan goed gelukt
Dan kan mij soms een warm gevoel doorstromen
Een diep gevoel van fierheid, eer en trots

Ik droom van koeken in mijn wildste dromen
En ga als uitverkoren schepsel Gods
Naar Deventer op reis op werkbezoek

Dus als men mij een koekebakker noemt
Dan voelt dat aan alsof ik word geroemd

24 augustus 2007: Een 24-jarige man uit Zwolle moet een boete van 220 euro betalen voor het roepen van ‘homo’ naar agenten. Zij voelden zich in hun eer en goede naam aangetast.

Jaap van den Born in Drs. P Daté (2009)

Overigens is het fraaie werk ‘Drs. P Daté’ evenals o.a.het even fraaie ‘Een helse odyssee met Drs. P’ gewoon hier en hier op Het Vrije Vers gratis, ik herhaal gratis, als e-book te downloaden.
Laatst bewerkt: 2 jaren 9 maanden geleden door Remko Koplamp.
Bedankt door: Hendrikje de Koning

De Cirkel 2 jaren 9 maanden geleden #13

• Ditmar Bakker
  • Forumgod
@Frankeren: Het is nogal flauw om, na je éénmaal gemengd te hebben in een discussie over mijn werk, waarbij je over enjambement viel, alles ineens van tafel te vegen als 'onogelijk'. Als dat zo was zou ik in den beginne ook niet gepubliceerd zijn, wel? Neen: gaandeweg heb ik mij bij enkele lieden blijkbaar tot persona non grata opgewerkt en blijf in die hoedanigheid gespeend van verdere publicatie.

@Remko: Fijn dat iemand in elk geval de mildheid van de spot inziet. Leuk en relevant versje :)

@Joke: Leuk gevonden. Volgens mijn omgeving valt het qua narcistische trekken wel mee *kucht*. Maar als je toch een foto wil gebruiken (Hanna begon elders al ongevraagd met oncharmante foto's te strooien, zij en Bas lijken op de één of andere manier in elk geval niet minder moeite met grenzen te hebben dan ik), neem dan deze:

Die vinnik mooier.
Tijd voor maken pagina: 0.195 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Forum (recent...)

Uit het archief

Tweelingtweelinggedicht 1

Gavere-Vogelzang
Gave verhoudingen
Hier wordt de friet
Evenwichtig verkocht

Logischerwijs wordt die