Het vrije vers

Voor en door plezierdichters

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Laat het ons weten.

Onderwerp: Willem Wilmink dichtwedstrijd

Willem Wilmink dichtwedstrijd 1 maand 5 dagen geleden #1

• Inge Boulonois
  • Inge Boulonois's Profielfoto
  • Forumgod
  • Dichters moeten verbeelding hebben
  • Ontvangen bedankjes 1205
Ik kreeg de aankondiging al in mijn bus.
Dus...succes, deelnemers!

Aan alle deelnemers van de Willem Wilmink dichtwedstrijd

Almelo, 12 december 2018
Dichtwedstrijd 2019

Beste dichter,

Ik wist niet wat me nog te wachten stond

is de zin die Theo Danes bedacht heeft voor de 23e Willem Wilmink dichtwedstrijd. De gastdichter van 2018, Peter Knipmeijer, heeft dichter Theo Danes gevraagd als gastdichter voor 2019.
Vorig jaar heeft u een gedicht ingestuurd met de zin: daar kunnen ze me 's nachts voor wakker maken
Wij hopen ook dit jaar weer een inzending van u te mogen ontvangen zodat de Willem Wilmink dichtwedstrijd 2019 ook dit keer een succes wordt. De bedachte regel moet er letterlijk en ongewijzigd in voor komen, in het begin, aan het eind of ergens middenin. Bovendien mag de zin niet enkel als titel worden toegepast maar moet onderdeel zijn van het gedicht. Er kan slechts één gedicht ingezonden worden.
U kunt dit tot en met zondag 10 maart 2019 sturen naar: redactieXbibliotheekalmelo.nl of Bibliotheek Almelo, Postbus 189, 7600 AD Almelo. (X=@)
Door het insturen van een gedicht geeft de dichter toestemming tot publicatie of voordracht tijdens de prijsuitreiking.

Op zondag 24 maart 2019 om 15.00 uur vindt de prijsuitreiking plaats in café Feijn Lunchen & Lezen van Bibliotheek Almelo.

Over Theo Danes
Theo Danes (Amsterdam, 1983) studeerde korte tijd Bouwkunde in Delft. Nadat hij hier mee stopte is hij gaan ontwerpen en richtte een creatief bedrijf op. Theo is momenteel ontwerper, dichter én trainer en is zichzelf niet meer als er één zou afvallen. Zijn eerste publicatie was in 2005 in de De light Scheurkalender. Hij schreef sportieve dichtbundels “Atletische verzen” en “Olympische verzen”, samen met zijn oom en leermeester Ivo de Wijs. Sindsdien zijn ze vaak samen op het podium te vinden met verrassende verzen.

Met vriendelijke groet,

Ellen Lamberts
Bibliotheek Almelo
www.ingeboulonois.nl

Een dichter is een beeldhouwer die muziek schildert - C. Schouwenaars
Laatst bewerkt: 1 maand 5 dagen geleden door Inge Boulonois.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Arjan Keene, Wim Meyles

Willem Wilmink dichtwedstrijd 1 maand 5 dagen geleden #2

• Arjan Keene
  • Arjan Keene's Profielfoto
  • Admin
  • Ontvangen bedankjes 152
Mooie en terechte keuze van Peter, en een fraaie zin die Theo heeft bedacht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Forum (recent...)

Uit het archief

Siamees

De Siamese tweeling
verlangde naar meer speling

Koop koop koop