Ha Christiaan,
Dank voor je reactie. Interessant punt, de balans tussen kwaliteit en kwantiteit. Voor mij staat kwaliteit altijd voorop. Kwantiteit is geen doel. Kwantiteit gebeurt, vooral als je in een ‘flow’ zit.
Kwaliteit betekent voor mij dat je voor jezelf de lat hoog legt, zowel qua vorm als qua inhoud. En daar mogen anderen me ook altijd op aanspreken, liefst beargumenteerd uiteraard.
Maar hoe beoordeel je je eigen kwaliteit? Het gebeurt me regelmatig dat ik enthousiast ben over wat ik net geschreven heb, terwijl ik het maar matig vind als ik het een paar dagen later herlees. Daarom wacht ik meestal even voordat ik iets op het forum zet. Verder is het forum natuurlijk een zeer leerzame manier om feedback te krijgen (en om bescheiden te blijven

).
Of alle dichtsels me even lief zijn? Nee, dat niet. Het geeft me toch de meeste voldoening als ik uitgaande van een m.i. fraaie clou, tot een gedicht kom dat in zijn totaliteit recht doet aan het niveau van die clou, qua inhoud en qua vorm.
Ik meen dat in jouw gedichten ook vaak te zien, waarbij ik het zeer geslaagde ‘Zangfietspad’ maar even als voorbeeld noem. Vrij willekeurig overigens, want ik beschouw het als een constante factor in je werk.
Hartelijke groet,
Wim