Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: kantelend bekken

kantelend bekken 21 juli 2011 07:33 #1

kantelend bekken

voor j.

ongebreidelde pagadder
in moeras
van verbolgen makrelen?

kaasmijt
francofiel
in deze camembert!

knikker in putje:
‘pet op één oor’
(tien koekoeksklokken in de hand)

- o melaatse asceten -
glimt gij worm

kaja bruning
Laatst bewerkt: 22 juli 2011 08:26 door kaja bruning.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: kantelend bekken 21 juli 2011 07:34 #2

Redactie, ik zag met voldoening dat u mijn naam hebt toegevoegd aan de lijst BIJDRAGEN VAN op uw voorpagina.
Maar tot mijn ontzetting word ik als ik op mijn naam klik doorgelinkt naar de rijmende en maatvaste breiwerkjes van de hierom in dichterskringen beruchte en gemeden Katja Bruning.
Ik walg van dit gefröbel en vertrouw erop dat u mijn naam zult koppelen aan de stroom van vrije verzen en vormschuwende sonnetten die ik ga inzenden.

Re: kantelend bekken 21 juli 2011 13:06 #3

• Remko Koplamp
  • Remko Koplamp's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1076
Om de verrijzenis van Fons Oeteldonck heb ik destijds smakelijk
kunnen lachen.
De verschijning van Kaja Bruning en de daarbij gepaard gaande
identiteitsdiefstal vind ik echter smakeloos. (het vrije werk van Kaja
trouwens ook.)

Re: kantelend bekken 21 juli 2011 17:45 #4

Excuses namens de voltallige redactie, het zal niet meer voorkomen. We hopen het een beetje goedgemaakt te hebben met de positieve recensie van je gedicht op de voorpagina. Enige gelijkenis met de recensie van de nieuwe bundel van Martijn Benders op de Contrabas is uiteraard puur toeval.

Re: kantelend bekken 21 juli 2011 18:00 #5

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1246
Het moet een grap zijn, zij het dat ik er de lol niet van inzie. Als het ernst is kan het me gestolen worden. In literaire café's smullen ze ervan. Maar daar komen maar weinig mensen. Ik snap wel waarom.

Re: kantelend bekken 21 juli 2011 19:10 #6

• Remko Koplamp
  • Forumgod
Beste Jaap,

Jouw recensie van “kantelend bekken’ vond ik erg geestig. Helemaal na het lezen van de recensie van de nieuwe bundel van Martijn Benders. (Hoe krijg je al die onzin toch bij elkaar?)
Waar ik me echter aan stoor is dat deze grap ten koste gaat van een willekeurig (?) gebruik(st)er van het forum. Of zit Katja soms in het complot?

Re: kantelend bekken 21 juli 2011 19:20 #7

Ik zou toch nog maar eens een stukje close reading toepassen op de tekst van Kaja en alle aanwijzingen volgen die daarin zitten. Ze heeft gewoon gelijk. Als je het niet ziet ga ik het natuurlijk niet uitleggen, kom zeg, het is geen Mortimercode. Misschien reageert Katja nog wel op de smaadvolle opmerkingen van Kaja, maar ik begrijp dat ze die in haar verbittering gemaakt heeft en wellicht niet zo hard bedoelt.

Re: kantelend bekken 21 juli 2011 19:29 #8

Nou zie ik dat een ander redactielid achter mijn rug om snel de aanwijzing waar ik op doelde verwijderd heeft, zodat de oplossing alleen nog door logisch redeneren en deduceren tot stand kan komen. Heeft het toch meer met de Mortimercode te maken dan ik dacht. Wat een wereld.

Re: kantelend bekken 22 juli 2011 08:41 #9

• Katja Bruning
  • Katja Bruning's Profielfoto
  • Moderator
  • Ontvangen bedankjes 175
Pfffffff, ik zegen dat andere redactielid en zal elke dag bidden dat hij in zijn verdere leven alleen maar voorspoed mag ervaren en vele prijzen wint met zijn gedichten.
Nou ‘ollekebollkes’ en ‘laast bewerkt’ nog, ander redactielid.

Kaja heb ik vergeven omdat dat mens nu definitief van de site verwijderd is en we nooit meer iets van haar zullen horen.
Wat niet wil zeggen dat haar steken onder mijn ajour mij koud laten.
Die komen des te harder aan omdat ik juist weer twee afwijsmails van De Contrabas en Meander in mijn mailbox vond.

Maar Jaap vergeef ik NOOIT. Heel misschien ga ik wat vriendelijker over deze treiterkop denken als hij OOK EEN RECENSIE OVER EEN GEDICHT VAN MIJ schrijft en die moet dan minstens even lang en lovend zijn als die voor Kaja.
En hij moet daarin niet alleen het paard van de schillenboer, maar ook de schillenman zelf plus zijn hele gezin kussen.

Remko heeft definitief een plekje in mijn hart veroverd door zijn dappere stellingname tegen die pagadder die zich op slinkse wijze van mijn naam en van deze site meesteres wou maken. En daar, dankzij Jaap, al aardig in begon te slagen.
Laatst bewerkt: 22 juli 2011 08:45 door Katja Bruning.

Re: kantelend bekken 22 juli 2011 12:33 #10

Ik heb met veel genoegen Jaap van den Borns fraaie recensie van mijn gedicht gelezen.
Deze diepgravende beschouwing doet mij wensen het paard van de schillenboer te zijn, dit in alle eer en deugd gezegd, daar ik al jaren gelukkig getrouwd ben met mijn konijn Josefien, een reïncarnatie van Josephine de Beauharnais, dit laatste bewezen door het feit dat zij op haar naam reageert door haar oortjes te bewegen.
Een treffend voorbeeld van het inlevingsvermogen en de eruditie van de schrijver is wel dat hij het woord ‘verbolgen’ niet, zoals mindere geesten, opvat in de zin van ‘boos, kwaad’ maar begrijpt dat ik hier een Chinees woord heb gekozen dat ruwweg vertaald kan worden als ‘heimelijk, moeilijk te vinden, zoek’.

Ja, het gaat mij voor de wind, de gunstige recensies zijn niet van de lucht en dat is weleens anders geweest:

Ik was winters lang te Haren
Ene dichteres op jaren,
Ingewijd in de geheimen
Van het ritme en het rijmen,
Tot een dichtersboek voor dummies
Uitkomst bood voor ons soort mummies.

Maar wat zie ik nu? Mijn naam is van de website verdwenen en mijn plaats is ingenomen door of all poets Katja Bruning!
En dat terwijl ik triomfen vier op De Contrabas en Meander en deze sites bovendien geheel naar mijn hand heb gezet.
Daar gaat mijn plan om eens flink de bezem door Het Vrije Vers te halen.
O tempora, o mores! O melaatse proleten!

Re: kantelend bekken 22 juli 2011 14:51 #11

• Arjan Keene
  • Arjan Keene's Profielfoto
  • Admin
  • Ontvangen bedankjes 251
Kom, Martijn, ga ergens anders spelen. Jouw energie lijkt mij beter besteed aan de trilogie der trilogieën.

Aan alle anderen die zich hier ophouden met pseudoniemen en trollennamen, het verzoek (op puur persoonlijke irritatietitel) om onder eigen naam te schrijven: wees een vent m/v. En als gebonden verzen en de prosodie onwelgevallig zijn: verdwijn.

Re: kantelend bekken 23 juli 2011 13:21 #12

Maar Arjan! je denkt toch niet dat Martijn ooit het niveau van Kaja zal halen?

Re: kantelend bekken 23 juli 2011 20:43 #13

• Arjan Keene
  • Admin
Toevallig woedt op De Contrabas momenteel een discussie over het fenomeen pseudoniemen/trollerij/etc.
Of wellicht is het helaas niet toevallig, het is natuurlijk ook een gevolg van het medium en de tijdgeest.

Het gaat mij er om dat (of het nou Martijn was die zich even verveelde, of iemand anders) er gedragsregels moeten zijn op fora als deze. Bijvoorbeeld:
1. Gij zult de eigen identiteit gebruiken (met voor- en achternaam) dan wel een herleidbaar schrijverspseudoniem.
2. Gij zult niet de identiteit van een ander gebruiken of parodiëren.
3. Gij zult drie keer nadenken en even een dansje doen voordat er wordt gereageerd/geplaatst.

Re: kantelend bekken 24 juli 2011 14:19 #14

• Kees Koelewijn
  • Kees Koelewijn's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 30
Jawel, maar dat is hier toch allemaal helemaal niet aan de orde?
Katja ziet dat haar naam fout gespeld wordt op de lijst van ‘Bijdragen van’ op de voorpagina en reageert onder die foute naam op een wijze waar ik in een woordenboek het woord ‘humoristisch’ voor vond; in een ander woordenboek vond ik nog ‘geestig’- en de redactie reageert op gelijke wijze en zet het recht. De door de redactie zelf in het leven geroepen Kaja stelt terecht vast dat onder haar naam het werk van Katja schuilgaat en het is begrijpelijk dat ze hierover verbolgen is. En niet in de oud-Chinese betekenis. Een en ander was in helder Nederlands goed te volgen: Kaja meldt haar naamsvermelding op die lijst en jawel, voor iedereen met de gave van het zicht en een minimale schoolopleiding stond daar in een duidelijke letter ‘Kaja’, geen misverstand mogelijk.
Treurig voor Kaja was natuurlijk wel dat ze als gevolg van ingrijpen door de redactie zo snel het zeer tijdelijke voor het eeuwige moest verwisselen en haar dichterscarriëre, met zo’n lovende recensie begonnen, drastisch in de kiem gesmoord werd, maar de redactie had er blijkbaar niet op gerekend dat op internet iedereen onsterfelijk is, zodat ze toch nog kon reageren.
Onbegrijpelijk vind ik wel de reacties van lightversdichters van wie je een zekere spitsvondigheid en minimale leesvaardigheid verwacht en die zo merkwaardig kribbig en nietbegrijpend reageerden. Tenzij – huiveringwekkende gedachte- je meer gelijk hebt Arjan dan je denkt en allerlei anonieme typen onder bekende namen reageerden. Wat de vraag oproept: ben jij Arjan wel?

Re: kantelend bekken 24 juli 2011 14:35 #15

• Arjan Keene
  • Admin
In dat geval heb ik kennelijk context en voorgeschiedenis gemist. Ik dacht dat de 'kaja' zich als Katja uitgaf, maar iemand anders was. De driedubbele ironie gaat mijn pet soms te boven.
Blijft staan dat ik vind dat er de laatste tijd teveel broddelwerkjes worden geplaatst onder al dan niet gefingeerde identiteiten. Naar mijn gevoel zal dat uiteindelijk ten koste gaan van de kwaliteit van site en forum. Dat is de zorg die ik bedoel te uiten. En ja, onder mijn eigen naam ;-)

Re: kantelend bekken 25 juli 2011 09:38 #16

• Remko Koplamp
  • Forumgod
Beste Jaap,

Na de uitleg van Kees is me gelukkig alles duidelijk geworden.

Ik ging er bij de eerste posting van Kaja Bruning vanuit dat er een of andere
grappenmaker van buitenaf een nieuw account had gecreëerd onder de (bijna)-
naam van iemand anders. Ik zag daar (uiteraard) de humor niet van in en heb daar
toen, achteraf te snel, op gereageerd.
(de gedachte dat die grappenmaker Katja zelf zou kunnen zijn had ik namelijk snel verworpen; waarom zou zij zo nodig haar eigen identiteit om zeep willen helpen.)

Na de recensie van Jaap ben ik nog een keer gaan brainstormen en kwam ik tot de conclusie dat een nieuw account van buitenaf of een nieuw account door Katja zelf niet logisch zou zijn. De vermelding van Kaja (als nieuweling) op het lijstje ‘bijdragen van’ en het ontbreken van (good old) Katja was immers vreemd.
Op dat moment ben ik die ongebreidelde pagadder van den Born ervan gaan verdenken dat hij alles in scene had gezet en wat met namen had gerommeld. Vandaar mijn tweede reactie met overigens de vraag of Katja soms ook niet in het complot zou kunnen zitten.
Jaap, bij deze mijn excuses voor het ontbreken van vertrouwen mijnerzijds in de redactionele verantwoordelijkheid.
Het is totaal, maar dan ook totaal niet in me opgekomen dat er een foutief gespelde naam in het rijtje ‘bijdragen van’ gestaan zou kunnen hebben en dat Katja hierop reageerde.
Ik neem mijn petje af voor diegenen die wel (onmiddellijk) doorhadden hoe hier de vork in de steel zat.
Laatst bewerkt: 25 juli 2011 14:46 door Remko Koplamp.

Re: kantelend bekken 25 juli 2011 16:47 #17

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1246
Deze wereldgrap gaat geheel aan mij voorbij. Ik beschik kennelijk niet over ‘een zekere spitsvondigheid en minimale leesvaardigheid’ ( Kees K ) die daarvoor nodig lijkt te zijn.
Het zij zo.

Re: kantelend bekken 25 mrt 2012 09:42 #18

Redactie, mijn naam is wederrechterlijk geplaatst boven een sonnet van mijn onverbeterlijke stalkster Katja Bruning!

Zij heeft met moedwil een ONBERISPELIJK SONNET! geschreven, iets dat in no way done is in de dichterswereld, om mijn goede naam te bezoedelen en mijn reputatie als dichteres naar de Filistijnen te helpen.

Ik ben in druk overleg met de gebroeders Moszcowitcz en slechts een donders snelle rectificatie kan Het Vrije Vers van een wisse financiële en morele ondergang redden.

Re: kantelend bekken 25 mrt 2012 09:47 #19

Ik zie tot mijn voldoening dat de zaak reeds is rechtgezet.
Laat dit een les voor jullie zijn.
Tijd voor maken pagina: 0.213 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Nieuwe aandoening

FreudWikimediaCommons
Freuds bank (WikimediaCommons)

Om muizen en spinnen maak ik me niet druk,
geen hoogte of engte brengt mij van mijn stuk.
Ik loop onder ladders, vind 13 perfect,
helaas heb ik nu toch een zwakte ontdekt.

Opeens ben ik rijp voor de psychiatrie:
ik heb potverdorie een mondkapfobie.