Het vrije vers

Voor en door plezierdichters

Met Forum, Vorm én Vent

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Goed fout

Goed fout 9 maanden 4 weken geleden #1

  • Frits Criens
  • Frits Criens's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 569
  • Ontvangen bedankjes 218
  • Karma: 0
Dit is mijns inziens een niet zo geslaagd versje. En wel hierom: uit de grammatica van de tweede strofe valt op de maken dat de Hij zelf niet meewerkte aan zijn seksplannetjes. Dat is met wat lapwerk nog te repareren. Maar er zit ook een vieze innerlijke tegenspraak in. In strofe een staat dat vrouwen verkracht willen worden, volgens Baudet. Verkracht is een fout woord, in alle opzichten. Het kenmerk van verkrachting is nou juist dat slachtoffers dat niet willen. Dus is het flagrante onzin om in strofe twee te praten van een gebrek aan zin om mee te werken, want -hoewel de grammatica van die strofe anders suggereert- is het duidelijk dat de schrijver hier het gebrek aan vrouwelijke medewerking aan verkrachting bedoelt. Foei.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Goed fout 9 maanden 4 weken geleden #2

  • hanna pest
  • hanna pest's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 472
  • Ontvangen bedankjes 305
  • Karma: -4
Ik had een naar gevoel bij het lezen van dit ollekebolleke, maar ik kon dat gevoel voor mezelf niet goed verklaren. De analyse hierboven van Frits Criens geeft die verklaring wel. Ik sluit er me helemaal bij aan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.162 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Forum (recent...)

Uit het archief

Femme Fatale I

De eetzaal is voor haar een grand café
en eetzaallinoleum een tapijt
waarop zij – ver voorbij haar AOW –

de oude mannen dagelijks verleidt.
Ze blijft volgens gefluisterde verhalen
erotisch tot bijzonder veel bereid,

tot grote ergernis van haar rivalen
die net als zij fysiek op hun retour
haar haten als de som van al hun kwalen.

Ze vinden haar een vieze oude hoer
wanneer ze weer op zoek is naar l’amour.

Koop koop koop