Het vrije vers

Bevrijd van vormloosheid

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Evolutie

Evolutie 19 okt 2009 01:30 #1

Ik plaats mijn bescheiden mening hier maar: Chimpanseeachtige kan toch echt niet?
Van Dale legt de klemtoon op de eerste lettergreep; ik zou zelf eerder voor de derde gaan (maar wie ben ik) maar chimpanseeachtige krijg ik niet uit mijn strot.

Zie www.hetvrijevers.nl/index.php/kees-koelewijn/577-evolutie
Laatst bewerkt: 01 dec 2012 10:33 door Katja Bruning. Reden: Link gedicht toegevoegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Evolutie 19 okt 2009 15:32 #2

Je hebt helemaal gelijk Balthasar. Ik wilde het eerst in mijn classificátiedwang bij de twijfelgevallen indelen, maar hoe vaker ik het binnensmondsmómpelend herhaal hoe treuriger het wordt. Het is er ook doorheengeglipt: hij is enige tijd geleden op de reservelijst geplaatst met een vooruitgeschoven datum, die opeens aanbrak waardoor hij automatisch geplaatst werd. Er hoort ook een niet geplaatst krantebericht bij waar dat woord in voorkwam. Bedrijfsongeval zullen we maar zeggen.

Re:Evolutie 19 okt 2009 18:19 #3

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
De neiging om bij woorden van zes lettergrepen de klemtoon ten onrechte op de eerste te leggen overvalt mij ook wel eens. Zo'n woord als 'binnensmondsmompelend'bijv.

Re:Evolutie 19 okt 2009 23:44 #4

• Kees Koelewijn
  • Kees Koelewijn's Profielfoto
Het is aardig van Jaap van den Born, blijkbaar sprekend namens de redactie, het als bedrijfsongeval af te willen doen, maar het binnendsmondsúitschreeuwend kan ik me natuurlijk wel voor de kop slaan.
Zo zie je maar weer; altijd je ollekebollekes een week onder je kussen laten liggen bezinken en dan er weer kritisch naar kijken vóór publicatie.
Maar ja, dat snelle internet, hè.
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Touwtje

Woekerend wantrouwen
Meningen knetteren
Hypes flitsen langs