Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Coco's place (Een notlebbarg)

Re: Coco's place (Een notlebbarg) 07 sept 2012 19:00 #21

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1409
Ik wil niet die Wilberszaak oprakelen, hoewel ik vind...nou ja, laat maar.
Ik wil wel een verhaal vertellen. Voordat HVV ingesteld werd, was ik op bezoek bij één of andere dichterssite. Iemand plaatste een zg. Villanelle, een refreinvers met twee refreinregels. Helaas was in dat gedicht maar één refreinregel te vinden. Ik maakte daar een opmerking over en kreeg ze dik uitgemeten; wie ik dan wel was, hij schreef al jaren Villanelles en meer van dat hooghartig gedoe. Een tijd geleden plaatste een nieuwkomer een Villanelle, ik herkende de schrijvers naam meteen. En weer maar één refreinregel.
Wetende dat er op gereageerd zou worden, heb ik zorgvuldig gezwegen. Ik meen dat het Niels was die hem corrigeerde. Met een simpele opmerking.

Ik vroeg ( vóór HVV ) Frits Criens om een beoordeling van een gedicht. Eén korte opmerking, doodzonde van mijn vers. Maar ik heb het nooit geplaatst.

Telkens lees ik weer als verontschuldiging opmerkingen als; ja maar, Bloem deed het ook, offe, Kees Stip was ook niet zo stipt. Alles goed en wel, maar dat mag nooit een excuus zijn.

de volgende keer dat er een nieuweling komt gaat het hopelijk beter.
Dat ligt er aan hoe de nieuweling zich presenteert.
Laatst bewerkt: 07 sept 2012 19:01 door Bas Boekelo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Coco's place (Een notlebbarg) 09 sept 2012 11:19 #22

Ik heb weleens een reeks van tweehonderd balladen, gewijd aan de Vaste Vorm, aan Katja Bruning voorgelegd. Helaas vond zij één foutje. Ik heb mijn levenswerk in de prullenmand geworpen en mezelf opgehangen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Had Trijntje maar leren pijpen

Je voelde het al tijden op je beide klompen aan:
Met zingen weet die Trijntje best wel weg
maar gaat het om haar kleding raakt ze danig van de leg
en dus is het in Wenen fout gegaan.

Had zij van die Tiroler leren pijpen aangedaan
Dan had zij vast als winnaar op het podium gestaan.