Excuus Hendrikje! Echt duidelijk is het ook niet.
Het tweede figuurtje moet winkel voorstellen en dat andere hoekige figuurtje een yen.
Dan komt er deze haiku te voorschijn:
de wind gaat kijken
hoe verslingerd bladeren
aan hun bomen zijn
Ja, ik moet hier de aandacht gaan richten Op een toonbeeld van menselijk falen Ik verzoek u mij niet te betichten: Ik voldoe niet aan uw idealen En ik wil er niet uren om malen Maar het ergert me werkelijk zeer Dat ik niet met mijn pas kan betalen: Want mijn pincode weet ik niet meer
Uit mijn hoofd ken ik vele gedichten; Zelfs een epos kan ik u verhalen Ik onthoud tevens veelal gezichten (Doch wat namen betreft kan ik dwalen) Maar ik bid nu om hints en signalen Voor de code: het drukt me terneer Dat ik sterk in uw achting moet dalen Want mijn pincode weet ik niet meer
Zouden dieven mij kidnappen, lichten En mijn pincode willen bepalen En mij tot het verklappen verplichten Nu, dan zou ik niet lang willen dralen Maar, zelfs als ze mijn pinpas nu stalen En mij dreigden met mes of geweer Dan zou al hun hoop spoedig verschralen Want mijn pincode weet ik niet meer
Beste lezer, de mens heeft zijn kwalen Dus onthoud deze woorden en leer: Van wat ik op u af heb doen stralen Want mijn pincode weet ik niet meer