Het vrije vers

Bevrijd van vormloosheid

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Opbouwende kritiek?

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #1

Aangezien men mij liever niet op deze site ziet, laat stáán leest, heb ik enige tijd noodgedwongen zijdelings en kritiekloos hier wat rond gezworven.
Ik zal dan ook beslist geen poging meer ondernemen nog een gedicht hier te plaatsen of kritiek te leveren aangezien de discussie mij hier zwaar tegen de borst stuit.
Op enkele uitzonderingen na gaan de discussies ook totaal niet op als opbouwende kritiek, maar meer zoals mijn stelling zegt; Wat helpt opbouwende kritiek als het gaat om elk ander de grond in te boren en jezelf als alwetend op een voetstuk te plaatsen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #2

Heel verstandig!

Ik hoop dat men bij Het Vrije Vers tot in lengte van jaren geen druppel water bij de wijn zal doen en met een vergrootglas naar gedichten zal blijven kijken. Ook als dat betekent dat af en toe een gedicht van mijzelf tot op de grond zal worden afgebrand! Dat is mij bij Krakatau meer dan eens overkomen en ik heb dat als zeer heilzaam ervaren. Men is hier heel wat vriendelijker, maar daar kan ik mee leven.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #3

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 967
Beste EJ, deze klacht heb je hier al eerder geuit. Ik begrijp dat jij je ei ook wel eens kwijt wil, maar het probleem is dat jij het karakter van deze site niet begrijpt. En dat leidt dan weer tot onbegrip aangaande onze kritieken. Heb je al eens een andere dichterssite geprobeerd? Zo, ja, krijg je daar wel de aandacht die je wenst? Misschien zijn 'schrijfzolder en/of 'lettertempel' beter geschikt voor jou.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #4

Beste Bas, waar mijn onbegrip op rust is niet de kritieken, alswel de contra opbouwende kritiek. Kritiek mag m.i. ook best wat afbrekend wezen, maar dan wel afbreken van foute punten gevolgd door opbouw van de goede punten. Mijn vraag is ook absoluut niet om mij "Stroop aan de kont te smeren" (neem mij de uitdrukking niet kwalijk)
Bovendien richt ik bovenstaand schrijven ook niet ten aanzien van de kritiek enkel op mij, maar lees ik (hoe meer ik hier kom om te leren) kritiek die kant noch wal raakt wat betreft de betreffende gedichten Dikwijls alleen een opgeblazen gevoel zo van "Dat zou ik toch wel ff beter doen".
Let wel, een goed lezer leest de inhoud heel dikwijls tùssen de woorden en regels. Er is niets op tegen, ieder denkt dat zijn/haar gedicht toch wel minimaal enige centimeters boven dat van het gemiddelde uitsteekt. Daar is niks mis mee, maar vraag je dan wel af of dat bij jezelf ook het geval is voor je een ander met tè harde kritiek aanpakt. En val niet als een stel wilden over elkaar met dikwijls heel goede bedoelingen waar door de grote diversiteit geen touw meer aanvast te knopen is. Dat is mijn grootste bezwaar op deze site.
Om je op je vraag te antwoorden of ik ook op andere sites heb geplaatst. Inderdaad, dat heb ik al op meerdere gedaan en weet maar al te goed dat je daar geen echte eerlijk feedback krijgt. Daarom ben ik ook hier gekomen.
Ik ben heus niet gefrustreerd omdat ik wordt afgekraakt hier, maar verwacht wel van iedereen en tegenover iedereen respect en takt. Dit heb ik van Hendrikje de Koning, Inge Boulonois, Jacob van Schaijk, Hanny van Alphen en jou tot op heden wel gehad
Laatst bewerkt: 3 jaren 7 maanden geleden door Egbert Jan van der Scheer.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #5

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Beste EJ, wat verwacht je van mij? Het schrijven van Light Verse heb ik hier op deze site geleerd. En ik leer nog steeds. De mensen die je hier ontmoet zijn niet anders dan de mensen die op andere sites hun gedichten posten. Het grote verschil is dat zij, wij, Light verse schrijven. En van uit die instelling wordt werk beoordeelt. Ook het jouwe. En als dat niet overeenkomt met onze mening over wat Light Verse moet zijn, wordt je dat duidelijk gemaakt. Daar is het forum voor. En als je de kritiek negeert, dan ontstaat de situatie dat je niet serieus genomen wordt. Mag ik het hierbij laten? Beste groeten van Bas.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #6

• Rudy Menthère
  • Rudy Menthère's Profielfoto
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • Ontvangen bedankjes 208
Voor E.J.

Na jouw gezeur bemerk ik tot mijn spijt
dat je totaal niks snapt van deze site!
Voor ons de rust, voor jou wellicht meer pech,
een goede raad van mij dus: scheer je weg!
Laatst bewerkt: 3 jaren 7 maanden geleden door Rudy Menthère.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #7

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Rudy, site / spijt? Kom nu.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #8

• Rudy Menthère
Ach Bas, ik troost met nu al me de gedachte dat er vast wel iemand komt die zegt dat in zijn/haar taalgebied 'spait' wel degelijk op 'site' rijmt.
Laatst bewerkt: 3 jaren 7 maanden geleden door Rudy Menthère.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #9

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Het forum zal het er niet mee eens zijn,. Rudy. We hebben eerder een gast gehad die iets dergelijks rijmde.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #10

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Ach Bas, ik troost met nu al me de gedachte dat er vast wel iemand komt die zegt dat in zijn/haar taalgebied 'spait' wel degelijk op 'site' rijmt.

Rudy, dit is wel de arrogantie die vd Scheer aantreft.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #11

• Rudy Menthère
sorry :oops:

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #12

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Oké.

Opbouwende kritiek? 3 jaren 7 maanden geleden #13

Voor R.M.

Door spotzucht en een portie eigenwaan
is letterlijk je zwakke geest ontbloot
Het ongerijmde kladje zag ik staan
en dacht, die vent, dat is gewoon een kloot.
Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Traptechniek 2

Mijn kampioen heeft op zijn sloffen
De trappen van uw voetbalmaat
En van uw tweede kandidaat
Met grote afstand overtroffen.