Het vrije vers

Voor en door plezierdichters

Met Forum, Vorm én Vent

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Scherpe stellingen

Onderwerp: 20e Willem Wilmink Dichtwedstrijd

20e Willem Wilmink Dichtwedstrijd 11 maanden 1 week geleden #1

• Inge Boulonois
  • Inge Boulonois's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 875
Aan alle deelnemers van de Willem Wilmink dichtwedstrijd 2016

Almelo, 6 december 2016
Dichtwedstrijd 2017

Beste dichter,

een stem zegt dat ik plaats mag nemen

is de zin die Anne Broeksma bedacht heeft voor de 21e Willem Wilmink dichtwedstrijd. De gastdichter van 2016, Ellen Deckwitz, heeft dichter Anne Broeksma gevraagd als gastdichter voor 2017.

Vorig jaar hebt u een gedicht ingestuurd met de zin: wat moeten we toch met al die vogels.

Wij hopen ook dit jaar weer een inzending van u te mogen ontvangen zodat de Willem Wilmink dichtwedstrijd 2017 ook dit keer een succes wordt. De bedachte regel moet er letterlijk en ongewijzigd in voor komen, in het begin, aan het eind of ergens middenin. Bovendien mag de zin niet enkel als titel worden toegepast maar moet onderdeel zijn van het gedicht. Er kan slechts één gedicht ingezonden worden.
U kunt dit tot en met zondag 5 maart 2017 sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Bibliotheek Almelo, Postbus 189, 7600 AD Almelo.

Op zondag 19 maart om 15.00 uur vindt de prijsuitreiking plaats in café de Meridiaan van Bibliotheek Almelo.

Over Anne Broeksma
Anne Broeksma (1987) groeide op in Almelo en op 15 jarige leeftijd begon ze met het schrijven van poëzie. Met haar vader bezocht ze als tiener een keer de prijsuitreiking van de Willem Wilminkdichtwedstrijd en was geraakt door het winnende gedicht van Anke Gnodde over bomen in de winter.
In 2014 publiceerde ze haar eerste bundel “Regen kosmos kamerplant”. Ze werkt momenteel aan een tweede bundel. Naast haar activiteiten als dichter en presentator werkt Anne als fondsenwerver bij Free Press Unlimited, een organisatie die wereldwijd opkomt voor persvrijheid.
Wat verwacht ze van haar dichtregel? “Stiekem hoop ik op avontuurlijke gedichten vol utopieën, maar vooral wil ik graag verrast worden”.

Met vriendelijke groet,

Ellen Lamberts
Bibliotheek Almelo
www.ingeboulonois.nl

Een dichter is een beeldhouwer die muziek schildert - C. Schouwenaars
Laatst bewerkt: 11 maanden 1 week geleden door Inge Boulonois.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.195 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Forum (recent...)

Uit het archief

LØTER

Is er een zaadtekort?
Deens spul is waardeloos!
Heb je wat over, kom op,
Wees geen vrek!

Zelf kom ik gráág in het
Masturbatorium
Net zo lang tot ik het
Niet langer trek

Nederlandse vrouwen bestellen steeds vaker zaad in Denemarken.

Koop koop koop