Ik denk dat Bas een serieuze zaak aankaart en op zijn minst een serieuze discussie verdient. Voor mijn gevoel was het forum tot een paar jaar geleden in vormkwesties strikter in de leer dan nu. Cijfer/vijver zou, denk ik, toen door weinig mensen verdedigd zijn, ook niet door mij. Ik zou zelf deze combinatie nog altijd niet gebruiken, maar ben in deze kwestie wellicht wat minder strikt geworden in het beoordelen van andermans werk. Wat mij opvalt is het grote aantal korte werkjes dat op het forum wordt geplaatst, helaas is dat niet altijd het geestige en intelligente light verse in de geest van Drs. P waar het VV voor staat. Of het VV daarmee sleets wordt? Er is de laatste jaren een aantal goede lightversedichters verdwenen van het forum: Quirien van Haelen, Michele de Jong, Theo Danes, Peter Knipmeijer e.a. Ook wat oudere forumdichters als Jaap van de Born, Gezienus Omvlee, Ko de Laat, Remko Kopland, signaleren we hier nog maar zelden of helmaal niet meer. Nieuwkomers bleken vaak eendagsvliegen. Ik denk dat het met de sleetsheid zal meevallen nu mensen als Jaap en Manuel, dichters in de geest van Drs. P die kritisch zijn op hun werk, een vaste plek op het forum hebben verworven.
c.a.
Frits