Beste deelnemers, het lukt mij niet na meerdere pogingen om een grote lap tekst in 1 keer te kopiëren naar dit schermpje, dus ik probeer of het lukt als ik het juryrapport in stukjes opknip:
Afbakvers 46 - Juryrapport
Hè hè, daar is dan het langverwachte juryrapport. Ik heb de jury even te kennen gegeven dat het een volgende keer wel wat sneller mag. Ze sputterden wat tegen over drukte met een dinsdag uit te komen lightversebundel, maar daar heb ik natuurlijk niks mee te maken.
De jury gaat wat strooien met duimpjes en pluimpjes bij de meest geslaagde anapestische limericks. Aan het eind maken we de Top 3 bekend en volgt de prijsuitreiking.
Maar eerst willen we alle deelnemers hartelijk danken voor hun bijdrages. Maar liefst 10 dichters hadden de moeite genomen om een of meerdere limericks in te sturen. Dat leverde bij elkaar een recordaantal van 32 limericks op, waarvan de meeste goed gelukt. Wat een prachtige oogst!
We behandelen de dichters in chronologische volgorde en pikken er per dichter 1 tot 3 limericks uit, we kunnen helaas niet alle limericks beoordelen gezien het grote aantal.