Twee ouwe apen uit Noordbeemster
Bediscussieerden in de deemster
De hoge melkprijs bij de boer
‘Wat zou je ervan denken, broer’
Sprak één van hen, ‘om weer ons dorsten
Te lessen aan twee moederborsten?’
Ook naar mijn idee verdient de lobberfop intussen wel een eigen rubriek ....
Intussen is er nieuwe categorie voor de ‘lobberfop’ toegevoegd.(evenals trouwens één voor de categorie van het ‘afbakvers’) Met grote dank aan Arjan.
Eén lobberfop (Op een jonge mol) wacht nog op werk in uitvoering en zal binnenkort nog naar de juiste rubriek worden verplaatst.
Groet, Remko
Ik denk dat de lobberfop zo populair is geworden omdat het maar een rijmwoord uit de ene helft van het anagram nodig heeft, en maar een rijmwoord uit de andere helft. Terwijl de lobbertang van een helft twee rijmwoorden vereist. En verder is het, denk ik, ook fijn dat de "fop" uit de naam je qua verhaallijn al meteen op een spoor zet: iets met dieren. Terwijl bij de lobbertang alle mogelijke verhaallijnen zouden kunnen en dat kan een beetje overweldigend zijn. Tenslotte zorgen het tetrametrum en het gepaard rijm voor een vlot klinkend versje. Terwijl de lobbertang met zijn pentameter en abaab toch wat ingewikkelder aanvoelt. Zomaar wat observaties
Remko, ik probeerde even of ik met boerenmosterd iets kon doen. Ik vond als rijmwoorden "kostert" (keuvelt of kuiert) en "fostert" (adopteert op afstand, steunt financieel), maar helaas zitten de k en de f er niet in.
Dit is het nieuws waar elke vrouw van smult! Ryad wordt het toneel van een primeur: De post van Belgische ambassadeur wordt in de zomer door een vrouw vervuld.
En loopt men tegen haar, een vrouw, te hoop, zoekt zij haar toevlucht in de bioscoop.
België stuurt als eerste land een ambassadrice naar Saudi-Arabië: Veronique Mineur. Ook in Iran heeft België een vrouw als ambassadrice benoemd: Veronique Petit. link ~~~ Het is Saudi-Arabische vrouwen binnenkort toegestaan om zelfstandig auto te rijden en naar de bioscoop of het stadion te gaan. Tjonge.