Te Gent betoogde laatst een gekko
die luistert naar de bijnaam wacko
'De huidige insectenstand
beschouw ik als een zegen, want
al fluistert men dat ik niet spoor
ik zie ze écht niet vliegen, hoor!'
Vandaag het bericht op NU.nl over 'opvallend slecht jaar voor bestuivende insecten'.
Laatst bewerkt: 05 juli 2023 10:57 door Louise Dorren.
Leuk dat je nu ook bijdraagt aan de vervolgtopo over wielerknecht Henk. En dat je nog een avontuurtje met hem beleefd hebt... oe la la.
Toen ik ff nieuwsgierig naar andere gedichten van je ging kijken, zag ik dat er hier een E in de titel ontbreekt, had je vast zelf ook al gezien?
De armen van geest die niet weten wat de versvorm aquarium inhoudt moeten even op Recente onderwerpen klikken bij het forum en daar dan weer op (wie had dat gedacht?) Aquarium. (Redactie HVV)
Onnozelheid? Vijf regeltjes? Die handschoen Neem ik aan
Ofschoon ik hier Ontiegelijk Een flater Sta te slaan
Dit vers loopt als een limerick Doch ritmisch uit de pas Je hoort hier geen Dreivierteltakt In tweeën dreunt de bas
Die vorm alleen, het zint me niet Het rijm op twee en vijf Dit zweemt wat naar Onlogica, Heeft niet veel om het lijf
Ja wacht, we gaan het anders doen Pak schild en wapentuig Een strijdbijl en gevarengeld Van nu af speel ik ruig
Ik pak nu de kwatrijnenvorm Volledig zonder schroom Een veilige benadering Net seks met een condoom
Misschien schudt u het moede hoofd Of klinkt uw oordeel fel Wacht – please – met uw genadeslag Tot na de laatste tel
Ik schroef het tempo nog iets op, verzon Een tristichon. Noemt u het een Poëtentruc? U wou dat u het kon...
Van 8 naar 3! De regelval verloopt Of wordt gesloopt. De inhoud is Oorspronkelijk: zo’n dichtbundel verkoopt
In tweeën nu. Een laatste kans op lauweren ontstaat Of worden het geraniums en ga ik op mijn plaat?
Dit was het lui. Ik hoor nu reeds uw daverend applaus Ik buig een keer beminnelijk. The end, finito, aus