Ik word niet warm of koud van rode bieten
En broccoli vind ik meestal te min
Een zak met drop, dáár kan ik van genieten
Het geeft je leven soms weer nieuwe zin

Een zak met drop, daar kan ik van genieten
Tezamen met een cola met veel gin
Aan de hoeveelheid stel ik geen limieten…
(Wat wordt ze boos, mijn levensgezellin!)

Aan de hoeveelheid stel ik geen limieten
‘k Heb centen zat en anders nog de pin
Een zak met drop, daar kan ik van genieten
Het geeft je leven soms weer nieuwe zin

Dan komt het uur: de weegschaal staat gereed
En ondanks alles slaak je toch een kreet

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Ik wandel op de dijk





Ik liep vanmorgen op de dijk, de zon kwam van opzij
Mijn schaduw was present en liep gezellig met me mee
Hij liep een beetje achter me, gewillig en gedwee
Maar haalde bij een bocht me in en ging me toen voorbij

Aan ’t einde van de dijk gekomen ging ik weer terug
Mijn schaduw volgde toegewijd zoals het hoort mijn spoor
En bij de bocht passeerde hij en ging me daarna voor
Dat deed hij zonder haperen, want schaduwen zijn vlug

Een grote wolk schoof voor de zon, mijn schaduw-ik verdween
En ik liep op de kale dijk verlaten en alleen