vliegtuigconcert
Pixabay
 
1
 
Ooit liepen zalen vol voor zijn muziek
Tim Akkerman, de creatieve zanger,
Dacht bij zichzelf: ik wacht nu echt niet langer,
Hoe krijg ik meer dan dertig man publiek?
 
Voor mij verdient het plan al een ovatie:
Een stilstaand vliegtuig als concertlocatie
 
De Haagse zanger Tim Akkerman wil op 1 juli optreden in een Boeing 747, in een loods bij Alkmaar. Hij kan zo 524 man publiek ontvangen, in een vliegtuig mag dat wel.
 
2
 
‘Concertlocatie Vliegtuig’ was een stunt
Hij heeft van dit verhaal wel echt profijt
Het genereert beslist publiciteit
En theoretisch had het best gekund
 
Hij draaide ons gewoon een rad voor ogen
We zijn er met z’n allen ingevlogen
 

De aankondiging van Tim Akkerman om een concert in een vliegtuig te gaan geven, is een grap. Het plan blijkt slechts een publiciteitsstunt te zijn.

 

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Kneteman (Gezienus voorkeursgedicht)



Naam:  Gerrie Kneteman
Bijnaam: de Kneet
Nationaliteit: Nederlands
Geboren: 6 maart 1951, Amsterdam, Nederland
Overleden: 2 november 2004, Bergen (Noord-Holland), Nederland

Een lange erelijst. Kneteman wint vier keer de Ronde van Nederland. In 1978 wordt hij wereldkampioen bij de profs op de Nürburgring. Hij wint Parijs-Nice, de Ruta del Sol, de Ronde van de Middellandse Zee en de Ronde van België. Twee keer schrijft hij de Amstel Gold Race op zijn naam. Hij is acht dagen de gele truidrager in de Tour de France. Rijdt de Tour dertien keer en wint daarin tien (10!) etappes. In 1983 komt hij ten val in Dwars door België. Voor zijn leven wordt gevreesd. Na revalidatie keert hij toch nog terug in het peloton. En wint dan in 1985 voor de tweede keer de Amstel Gold Race. Behalve door zijn successen wordt hij bekend om zijn gevatte vernieuwingen van het wielerjargon.
 
Gerrie Kneteman

Van Moser won je in een sprint-à-deux.
Je ging, zei je, voor dood of gladiolen.
Vernieuwer van het wielertaalmilieu:

“Ze reden uitgewoond met open holen”,
en als je hen het snot voor ogen reed,
dan “harkten zij in waaiers van mongolen”.

Ze noemden jou gekscherend onze Kneet.
De clown en filosoof van ’t peloton,
die niet gespaard werd voor groot wielerleed.

Een auto die je niet vermijden kon,
maar dat jij je daarna weer oversteeg
toen je – hersteld – nog die klassieker won.

Jouw laatste vlucht bracht hier nog veel te weeg.
Je ging te vroeg. Dik vijftig en je zweeg.