Gefeliciteerd!
Er bestaat denk ik geen twijfel dat jij, Ditmar, uitblinkt in een heel specifiek genre. Je laatste inzending is mijns inziens daarvan het overtuigend bewijs. Ik heb de eer je dan ook hierbij de felbegeerde eretitel
Ranzigeclichédichter des Vaderlands aan te bieden.
Omdat ik weet dat de ware artiest zich nooit laat vangen onder, laat staan inperken door welk etiket dan ook, daag ik je uit:
Kun je bewijzen dat je de kunst van het dichten naar vorm én inhoud verstaat en dat je een ware dichter bent, niet alleen in de traditie staat van grootheden als Swarth, Gezelle, Marsman, Lucebert, Vasalis, Kopland, Vroman, Claus, om er maar enkelen te noemen, maar dat je die traditie voort kunt zetten met unieke, originele bijdragen? Ik denk dat je het kan, en ik zou het geweldig vinden! Het zou wel betekenen dat je dan afstand moet doen van de zojuist behaalde eretitel

.
Opdracht: Schrijf drie sonnetten die smetteloos zijn qua vorm en die grote levensthema's behandelen, zoals groei/verandering, trouw, integriteit, verdriet/vreugde, vriendschap/bedrog, ziekte/dood, etc. Liefst met een lichte toets in de pointe zodat ze ook hier op het forum passen. Ik geef je er drie maanden voor, een per maand. Moet te doen zijn. Succes!