Welkom,
Gasten
|
|
- 'Je ding doen' is uitgeroepen tot winnaar van de Vaagtaalverkiezing 2009.
DING Je kunt het al van alle kanten horen Iemand begint ermee en plotseling Is er een nieuwe uitdrukking geboren En zegt dus iedereen: “Ik doe mijn ding” Bijvoorbeeld Sinterklaas en Zwarte Piet Twee lieden uit mijn grote vriendenkring Vergeet daarbij vooral de kerstman niet Die roepen eensgezind sinds kort: “Wij doen ons ding”” Ik hoorde Lange Frans en zijn Baas B. Die twee die kennen geen belemmering Dus doen ze vrolijk aan de mode mee En rapt het duo unaniem: “Wij doen ons ding” Je hoort het al van alle kanten zeggen Die term die alle andere verving Onnodig om het verder uit te leggen Want iedereen die roept: “Het is mijn ding” Want onze taal die leeft, dat is een feit En daarom weg met elke aarzeling Want er is plaats voor elke nieuwigheid Dus roepen wij uit volle borst: “ik doe mijn ding” Ook ik, uw troubadour Frans Lodewijk ‘Wijl ik voor mijn publiek mijn liedjes zing Ik geef van mijn gevoel voor mode blijk En speel gitaar met veel plezier, dat is mijn "ding" |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Deze liedtekst schreef ik alweer een paar jaar terug voor gitarist/zanger/componist Frans Lodewijk.
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|