Beste Bas,
sorry als ik je beledigd heb, maar je was mijns inziens zelf ook wel kort door de bocht.
Ik beschouw mijn verzen wel degelijk als gedichten en niet als liedjes. Ik schrijf ze alleen op mijn eigen eigenwijze wijze. Ik bepaal dus ook zelf het metrum, al mag ik dat daardoor dan ook misschien geen metrum meer noemen. Ik weet er zo gauw geen andere term voor. Hoe dan ook, het zijn ritmische verzen die opgebouwd zijn volgens een klemtoonschema, een schema waar ik, om eentonig gedreun te voorkomen, allerlei variaties in probeer aan te brengen, waardoor een ritmische klemtooncompositie ontstaat. Dat ze daardoor niet in de standaardhokjes zijn te plaatsen, daar maal ik niet om, integendeel zelfs, dat bevalt me wel.
Het is voor mij de enige vorm van dichten die me aanstaat, al mag hij dan onconventioneel zijn wellicht. De enige uitzondering hierop ( hoewel? ) vormt overigens mijn limerick, te vinden onder ‘Stijloefening’.
Desalwelteplus hoop ik dat m’n verzen voor enig vermaak mogen zorgen op deze site, misschien zelfs op den duur ook bij jou!
Groeten, Vin.