Welkom,
Gasten
|
|
Hup Holland Hup
Bij elke interlandwedstrijd van het Nederlands elftal in de jaren '50 was Jan de Cler in de studio aanwezig om te sneldichten en dan in de rust van de wedstrijd en na afloop het befaamde lied "Hup Holland, Hup" ten gehore te brengen, telkens met een overzicht van de belangrijkste gebeurtenissen van de match. Hij werd dan vocaal ondersteund door "De Karekieten". Ik probeer tijdens de afgelopen WK en EK's de traditie levend te houden. Zo ging het toen: WK 2014 Spanje-Nederland 1e helft De voorbeschouwing was traditioneel weer uitgebreid Deskundig commentaar en men had haast te weinig tijd het ging voornamelijk over het 5-3-2 systeem met opkomende backs had je dan achter een probleem Het middenveld zakt in er vallen gaten op den duur Het kon beslist ook anders, maar toen was het negen uur. Zo stonden we in Salvador weer netjes opgesteld Het stadion zit vol en er zijn doelen en een veld Maar wie weet wat je op zo'n dag met het Wilhelmus moet Straks treffen we de Duitsers, zeg je dan 'Van Duitschen bloed'? En roep je ook dat je de Spaanse koning heb geëerd Voor Robben geeft het niks die zingt dat lied toch steeds verkeerd We tuitten onze lippen en we mummelden maar wat Oranje en het Volkslied dat was zelden één pot nat Brazilianen brullen door ook zonder de muziek Dat vinden wij als Hollanders weer veel te fanatiek Enfin nog even wachten en toen was het lied weer uit De toss, een hand,een vlaggetje, de scheids blies op zijn fluit. Hup Holland Hup Laat de leeuw niet in zijn hempie staan Hup Holland Hup Trek het beessie geen pantoffels aan Hup Holland Hup Laat je uit het veld niet slaan Want de leeuw op voetbalschoenen durft de helehe wereld aan.. De start is zeer onstuimig we zijn reuze energiek Dat merk je dan meteen aan het gebrul van het publiek en onverwacht komt sneijder voor de spaanse doelman aan. maar ja die gozer moet er weer zo nodig voor gaan staan het spel wordt langzaam harder met een duw een trap een sprong Het wachten is alleen nog op 'n high kick van de Jong Dan vliegt de schoen van Robben van zijn voet af in de loop En krijgt hij die verdomde veter niet meer uit de knoop We hebben de penalty even later niet verdiend Dus deze Italiaanse scheids beschouw ik niet als vriend Van Persie maakt gelijk en landt fantastisch op het gras Het is 1-1 nog drie kwartier en straks geven we gas..! HUP HOLLAND HUP... Tweede Helft Wat heb ik u gezegd we gaan weer furieus van start en dringen steeds maar dieper in het witte Spaanse hart Van Persie maakt er nog een, het is ware euforie Mijn lief slaat blauwe plekken in mijn dij en rechterknie en verder houdt uw dichter het nu even voor gezien hij loopt de polonaise en hij brult zwakzinnig 10 ! |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Fraaie sneldichterij! Puur jeugdsentiment. En dat koor van de Gooise dames.
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Niek Kalberg
|