|
Welkom,
Gasten
|
|
Dutch courage
Mijn paspoort, heupfles, jas en hoed Ik doe vandaag mijn burgerplicht Die mooie taak neem ik niet licht Vooruit, een heel klein slokje moed De straat lonkt, ik kom langs de kroeg Wat verder wacht het stemlokaal Een neutje slechts, geen bacchanaal Nou ja, nog één, dan is ’t genoeg Ik wandel door en toon mijn pas Het stembiljet wordt uitgereikt Ik loop het hokje in. Wat blijkt: Mijn bril zit in mijn and’re jas Mijn heupfles roept: nu, wat te doen Ik neem tersluiks een kleine slok Het rode potlood neemt een gok En aarzelt: blauw? Of rood? Nee groen… Wat wordt het? Landelijk, Lokaal Of Burgerforum, Progressief, Toch Onafhankelijk, Actief Belangen, Dorpspartij, Sociaal? Terwijl ik met mijn ogen knip Schuift het langs Nieuw, Natuurlijk, Ons Mijn tong is weer een droge spons Nou ja, dan neem ik nog een nip Het potlood stokt bij Leefbaar Sterk En neigt naar Samen, Senioren Het bloed klopt luidkeels in mijn oren Een laatste slok, nu aan het werk Wat later zweven in ‘t café De rode stippen voor mijn kop Ik heb gestemd, denk ik… waarop? Zegt u het maar: ‘k heb geen idee |
|
Verba volant, scripta manent.
Laatst bewerkt: 18 mrt 2026 18:54 door Ben Hoogland.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|