Christian,
Hoe ging het? Pet. Dat zou volgens Van Dale prima moeten kunnen.
Zoals jij het hier gebruikt, kan het heel goed. Maar dan maak je twee zinnen en laat je in de tweede zin 'Het was', weg. Ik heb de combinatie met 'gaan' in Van Dale niet gevonden.
René,
'Bleef pet', kan denk ik wel, want daarna ramde je ook nog die volle kar.
Misschien kun je anders iets met deze uitdrukkingen:
dat gaat boven mijn pet(je), dat gaat mijn pet te boven
dat gaat boven mijn verstand, dat begrijp ik niet
•
uitdrukking ik kan er met mijn pet niet bij
ik begrijp het niet
Je vindt er vast wel iets op
Groeten,
Riet