Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Moederdag

Moederdag 09 mei 2026 06:51 #1

  • Jaap Bakker
  • Jaap Bakker's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1886
  • Ontvangen bedankjes 2333
Alweer verplicht ontbijt op bed
Ze hadden slappe thee gezet
En vage bollen met wat smeer
Ze vroegen: wil je nog een keer
Zo'n zelfgemaakte pistolet?

Maar ik zei met een kleine lach
Dat ik er echt geen brood in zag



1e regel toegevoegd n.a.v. reactie van Ben
R5: vage veranderd in kleine
Laatst bewerkt: 09 mei 2026 17:56 door Jaap Bakker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Moederdag 09 mei 2026 14:59 #2

  • Ben Hoogland
  • Ben Hoogland's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 2734
  • Ontvangen bedankjes 1865
Ha dag Jaap,

Leuk vers, daar niet van, aardige woordspeling.
Maar kun je me uitleggen wat de titel met het gedicht te maken heeft?

Hartelijke groeten, Ben
Verba volant, scripta manent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Moederdag 09 mei 2026 15:40 #3

  • Jaap Bakker
  • Jaap Bakker's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1886
  • Ontvangen bedankjes 2333
O help, je eigen gedicht uitleggen... Op moederdag willen kinderen wel eens een ontbijt in elkaar frutsen voor moeders...
Groet, Jaap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Moederdag 09 mei 2026 15:43 #4

  • Ben Hoogland
  • Ben Hoogland's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 2734
  • Ontvangen bedankjes 1865
Ach zo zit dat dus, Jaap.
Ik begrijp dat je het niet in de titel weg wilt geven. Een kleine hint ergens in een tekstregel had mij kunnen helpen.
Met groet, Ben
Verba volant, scripta manent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Jaap Bakker

Moederdag 09 mei 2026 15:44 #5

  • Jaap Bakker
  • Jaap Bakker's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1886
  • Ontvangen bedankjes 2333
En zo lijkt het nog bijna poëzie, haha
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Moederdag 09 mei 2026 15:46 #6

  • Jaap Bakker
  • Jaap Bakker's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1886
  • Ontvangen bedankjes 2333
Bij nader inzien, kleine moeite eigenlijk, ik ga hem aanpassen
Bedankt, Jaap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Adieu Avondetappe



De glazen rode wijn op zo'n terrasje
Mooi uitgelicht chateau in Franse sfeer
En elke avond buiten lekker weer
De Mart in zo'n verschrikkelijk fout jasje

We missen al dat slappe ge-oh
De krekels en dat lied van Dalida.

De Avondetappe wordt node gemist.