Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Weltschmerz

Weltschmerz 07 apr 2016 13:02 #1

• hanna pest
  • hanna pest's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 432
Traan

De clown heb ik gespeeld, het lieve kind
Ik was de favoriet van iedereen
Nu ik volwassen ben, sta ik alleen
Geen mens die mij ooit om mezelf bemint

Groet
Hanna
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weltschmerz 07 apr 2016 17:34 #2

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1430
Hanna, waarom zo treurig?

Weltschmerz 08 apr 2016 14:08 #3

• hanna pest
  • Forumgod
Dank je voor je reactie. Maar, Bas, die treurigheid is helaas geen keuze. Was dat maar waar, dan kon ik voor vrolijkheid en onbekommerdheid kiezen.
Groet,
Hanna

Weltschmerz 08 apr 2016 14:16 #4

Hanna, van jou weet ik helemaal niets. Van treurigheid weet ik wel iets af. Daar heb ik wel eens van gehoord. zullen we maar zeggen. Probeer eens met humor te schrijven over je verdriet, er afstand van de te nemen, er een ander licht op te laten schijnen. Je boven je verdriet uit te tillen. En: zonder verdriet geen kunst.

Weltschmerz 08 apr 2016 17:54 #5

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Prachtig advies van Jacob.
Bedankt door: Jacob van Schaijk

Weltschmerz 08 apr 2016 19:09 #6

Weet je Hanna. Ik begrijp niet dat je juist HVV gekozen hebt om je verdriet te etaleren.

Men is hier gek op lichte verzen. Er zijn veel gedichtensites waar je op onderwerp kunt schrijven dus de keuze voor deze site vind ik op z'n zachtst gezegd, vreemd.

Weltschmerz 08 apr 2016 19:48 #7

Hanna, je kwatrijn biedt volgens mij wel perspectieven. Je kunt het een vervolg geven waarin je duidelijk maakt dat je ook niemand nodig hebt, trots bent op je zelfstandigheid bijvoorbeeld.

Weltschmerz 09 apr 2016 08:54 #8

• Rudy Menthère
  • Rudy Menthère's Profielfoto
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • Ontvangen bedankjes 209
En trek je vooral niets van het commentaar van Hanny aan (op welke site zou haar Loof kwintijn dan wel moeten?).
De diversiteit hier blijft een groot goed, juist ook als er discussie over ontstaat. Het houdt iedereen scherp.
Het commentaar van Jacob is overigens perfect en de hint om er in dezen bijvoorbeeld Piet Paaltjes eens op na te slaan zou ook gegeven kunnen worden.

Weltschmerz 09 apr 2016 11:15 #9

• hanna pest
  • Forumgod
Heren, dank jullie wel voor de morele steun en de opbouwende adviezen. Ik heb hooguit zestien dichtregels op dit forum geplaatst (drie of vier kwatrijnen). Dat Hanny me dan al van deze site wil verbannen omdat ik geen light verse zou schrijven, deed me gister pijn. Haar opmerking bevestigde me dat ik terecht over treurige zaken rijm. Dat deed Piet Paaltjens inderdaad ook, zoals Rudy zegt, en ik moest zelf denken aan Levi Weemoedt. Ik vond het antwoord van Hanny een rancuneuze reactie op mijn kritische opmerkingen over haar gedicht elders op dit forum. Bas, Rudy, Jacob, ik ga met jullie goede raad aan de slag.

Groet
Hanna

Weltschmerz 09 apr 2016 11:24 #10

@ Rudy,

Misschien weet je niet hoeveel commentaar ik heb gekregen op vrije of serieuze verzen waarin men er telkens op hamerde dat dit niet de site was voor dat genre heb ik heel lang moeten nadenken eer ik weer iets plaatste.
De mening van deze dichters zal niet veranderd zijn. Het ging er hard aan toe maar ik weet nu waar ik sta.
Ik blijf vinden dat Hanna's kwatrijn ook niet onder light verse valt en wanneer je je gram kwijt wilt over mijn kwintijn kom me dan daar even vertellen wat er mis aan is en waarom jij wel weet waar ik dat versje zou moeten plaatsen.

Ik vind het trouwens een zwaktebod om mijn werk er met de haren bij te slepen om je woorden aan Hanna kracht bij te zetten.
Laatst bewerkt: 09 apr 2016 11:25 door Hanny van Alphen.

Weltschmerz 09 apr 2016 11:38 #11

Hanna, er zijn vast mededichters die het met je eens zijn en je steunen in je gedachte dat mijn reactie van rancuneuze aard is.

Jammer, maar ik heb geen zin om daarover een discussie te voeren.

Weltschmerz 09 apr 2016 12:00 #12

Jongens, meisjes, laten we niet verzanden in aannames over andermans/andervrouws motieven. Die kunnen we toch onmogelijk weten, als ze niet door die persoon zijn uitgelegd. En met verwijten maken heb je uiteindelijk alleen jezelf.

Ik zie dit als een forum voor light verse dat gelukkig! ook ruimte biedt voor af en toe een versje met een andere kleur. Als dat niet klopt, lieve leden van de redactie, laat het ons weten.

Weltschmerz 09 apr 2016 13:29 #13

• Bas Boekelo
  • Forumgod
Ik zie dit als een forum voor light verse dat gelukkig! ook ruimte biedt voor af en toe een versje met een andere kleur.
Ik ben forumlid, geen redactielid. Ik sluit me aan bij bovenstaand, met de nadruk op 'af en toe'.
een droevig vers is niet perse poëzie, het mooie vers van Hans Manders op de voorpagina is niet perse Light Verse, maar past hier wel.
Laatst bewerkt: 09 apr 2016 13:30 door Bas Boekelo.

Weltschmerz 09 apr 2016 13:42 #14

En ook ik sluit mij aan. Uiteraard.

Weltschmerz 09 apr 2016 13:48 #15

• hanna pest
  • Forumgod
Ik blijf vinden dat Hanna's kwatrijn ook niet onder light verse valt

Dat is geen probleem, Hanny Kun je misschien wel aangeven waarom het volgens jou geen light verse is. Ik dacht nl. dat het juist wel light verse was. De wat trieste kant ervan. Daarbij had ik Levi Weemoedt in gedachten die ik eerder al noemde.

Groet
Hanna
Tijd voor maken pagina: 0.227 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Geheugentraining

women
pixy.org