Welkom,
Gasten
|
|
Sinds ’52 zit ze op haar troon
Elizabeth is niet kapot te krijgen Voor vele Britten is zij een icoon Met haar statuur ontkom je niet aan nijgen Voor sommigen is zij object van hoon Affaires die het koningshuis bedreigen Zoals de escapades van haar zoon Negeert zij steevast met hardnekkig zwijgen Haar hoofd lijkt vastgelijmd wel aan die kroon Maar Charles zit stiekem in haar nek te hijgen Hij denkt ‘Ach moeder, toe, vertrek gewoon’ ‘Laat mij nou eindelijk die troon bestijgen’ De oude versie luidde: Ze zit al zoveel jaren op de troon Nog altijd fier en niet kapot te krijgen Voor vele Britten is zij een icoon Wie haar ontmoet moet uit respect steeds nijgen Haar hoofd lijkt vastgelijmd wel aan die kroon Haar zoon zit stiekem in haar nek te hijgen Hij denkt ‘Ach moeder, toe, vertrek gewoon’ ‘Laat mij nou eindelijk die troon bestijgen’ |
Laatst bewerkt: 03 juni 2022 10:18 door Peter van der Vlis. Reden: Verfraaid en 3e couplet toegevoegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Riet Bredemeijer-van Kempen
|
U zoekt de juiste hoofdtooi voor uw kroning
Die recht doet aan uw prinselijk profiel,
Vroeg laatst de edelsmid zijn nieuwe koning
Een diadeem zou kunnen, niet te iel
Het zou uw vorstelijke ster doen rijzen
En gaf uw adeldom een grootse ziel
Ook wil ik u op de tiara wijzen
Symbool voor een verheven koningschap
Het volk zou u er liefdevol om prijzen
Nou, ik dacht, sprak de kroonprins voor de grap
Veel eerder aan een gouden narrenkap
Uit: Eeuwig rijzen, verschijnt 25 maart bij uitgeverij de Contrabas, Utrecht-Leeuwarden