Hij is verwonderd en wat aangedaan
Dus tóch - en Jezus kijkt hem stralend aan
Hij wijst op Hawkings sterke, rechte benen:
'Nee maar, nu zijn we beiden opgestaan!'
Drager van mijn verzen Ratel aan uw persen Aanschouw mijn wijfeltaal Geef iets, iets, een verhaal Een druppel van uw stiel Recht in mijn lege ziel
Vader van gedachten Anker nu mijn wachten Noem iets, iets, met elan Maak er poëzie van IJk mijn vers, verdorie Nader tot uw glorie
Vooruit nu met de geit Een deadline kent geen tijd Roep iets, iets, mijn gratie Zonder inspiratie En kijk, de eerste zin Nu is er een begin
Zwagermannenkoor
O, wat een gezemel Hoog in Roeshoofds hemel Een kosmisch superman Men krijgt er Pfeijffer van Een barokke kweller Lettergrepenteller
Taalexperimenten Implosieve tenten Stap vooral niet binnen Roeshoofds waanzinzinnen Ook in hemels T-Mart Ettert het van Scream Art
Sonnetten zonder maat Hoogmoed in het kwadraat Ongetwijfeld ook 't doel O gimmick, taalgevoel Foute boel, en vals hoor Dit zwagermannenkoor
(Zowaar een inzending van maar liefst twee Vessels of your praise; eentje netjes volgens de vorm van hoeheetzeookweer en een variant. Wie had dat gedacht? Zelfs met een plausibele vertaling van het acrostichon. Het is wel geen tweelinggedicht, maar omdat het zondag is, mooi weer en een mooie overgang naar die tweelinggedichten, plaatsen we ze allebei.)