Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Ontslag bij Tata Steel

Ontslag bij Tata Steel 02 juni 2026 15:51 #1

  • Maarten van Petersen
  • Maarten van Petersen's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Plezierdichter sinds 1983
  • Berichten: 1541
  • Ontvangen bedankjes 4722
Ontslag bij Tata Steel

Het stof dat nu is opgewaaid
Sinds Donald Pols hard van zijn voetstuk viel
Blijkt, nu het breed ligt uitgezaaid
Nog zwarter dan het roet van Tata Steel



bron: NU.nl

www.nu.nl/algemeen/6397927/ex-baas-milie...treemrechts-verleden



Arme man, al na twee dagen zijn dubieuze baantje kwijt bij Tata. Maar hij hoeft niet lang thuis te zitten, het schijnt dat Lidewij al gebeld heeft...
Nu twee co-creatie wielertopobundels verkrijgbaar: www.bravenewbooks.nl/tourdehenk
Laatst bewerkt: 02 juni 2026 22:22 door Maarten van Petersen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ontslag bij Tata Steel 02 juni 2026 21:46 #2

  • Frits Criens
  • Frits Criens's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 2937
  • Ontvangen bedankjes 3053
Maarten, een raak kwatrijn. Ik heb het alleen een paar keer moeten lezen, voor ik er greep op kreeg, Een komma achter blijkt, zou het overwegen waard zijn.

Groetjes,
Frits
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ontslag bij Tata Steel 02 juni 2026 22:27 #3

  • Maarten van Petersen
  • Maarten van Petersen's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Plezierdichter sinds 1983
  • Berichten: 1541
  • Ontvangen bedankjes 4722
Frits, ik gebruik bij voorkeur zo min mogelijk leestekens in mijn light verse, maar als 1 zo'n kommaatje het voor jou (en wellicht ook voor anderen) net iets duidelijker maakt, dan zet ik die er graag even tussen. Bij deze.

Dank voor je suggestie, Maarten
Nu twee co-creatie wielertopobundels verkrijgbaar: www.bravenewbooks.nl/tourdehenk
Laatst bewerkt: 03 juni 2026 01:32 door Maarten van Petersen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ontslag bij Tata Steel 06 juni 2026 09:51 #4

Dankzij de komma kwam ik eruit. Daarvoor dacht ik, ehh? Want ik las:

Blijkt NU het BREED ... (waarom niet Blijkt DAT het BREED ...?)

Met de komma las ik het meteen goed; immers antimetrie. Goed vers!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Frits Criens
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Winnaar Ollekebollekewedstrijd 2020

oorkondemetvers
 
De jury is eruit! 
De winnaar van de  Ollekebollekeprijs 2020 van Het vrije vers gaat naar Hendrik te Paske.
Zijn 'Oplevingsrisico’s' werd door de vierkoppige jury unaniem als beste ollekebolleke aangewezen.
Formeel is het vlekkeloos, het loopt soepel, het OB-woord is origineel en de pointe verrassend. 
 
Van harte gefeliciteerd, Hendrik!  
 
De prijzen, het allereerste exemplaar van Remko Koplamps De held van Labbertong en de speciale en unieke oorkonde, worden naar je toegestuurd. 
Het gehele  juryverslag is hier te lezen.