Afbakvers 7 (uitslag)
Vijf maanden lang zat hij in de petoet.
Hij is zich aan de mensen daar gaan hechten,
nu moet hij elders voor zijn plekje vechten,
een laatste praatje en een laatste groet.
.......................................
.......................................
Dank voor jullie speelse en spitsvondige distichons! Met de diversiteit zit het wel goed op ons forum

Al lezend vroeg ik me wel eens af welke Freudiaanse conclusies er uit jullie gedachtespinsels waren af te lezen. Angst om door een geluidloze Tesla aangereden te worden (Hendrikje)? Behoefte aan een warm oord als de Bahama's (Riet)?
Leuk vond ik bijv. 'de tijd ging veel te vlug' (Niek) en de woordspelingen van Judy ('krimmeneel' en de 'draaideur'). Wel leek het stelen van zo'n ding me te ver buiten de grenzen van de realiteit te liggen.
Peter zorgde voor een fraai rijmpaar ('gajes' en 'Bijlmerbajes')', Manuel gaf een geheel nieuwe betekenis aan de invulling van 'recidief'.
De vondst van Remko (de dubbele betekenis van het brommen) vond ik uiteindelijk de mooiste, met als kleine kanttekening dat 'bij Pizza Hut is hij toen opgeklommen' niet helemaal lekker aansluit op 'nu moet hij elders voor zijn plekje vechten'.
Remko, ik roep jou tot winnaar uit en vraag je om het volgende afbakvers voor je rekening te nemen.
Hartelijke groet,
Wim
PS: mijn eigen distichon luidde:
Natuurlijk is hij blij met zijn ontslag
en volgend jaar is er een terugkomdag.