Schrijver van 'Dierenlimericks'. (Bookmundo, 2025)
Ontvangen bedankjes 24
Van bil gaan?
Een veeboer die woonde in Marken,
die was in zijn tuin aan het harken.
Zijn buurvrouw, een Thaise, riep schril:
“Voor twintig joet gaan we van bil.”
“Dan **** ik nog liever mijn varken!”
Je vorige limerick over een inktvis bevatte wederom rijk rijm (armen en om-armen) terwijl een aantal forumleden je er eerder al op had gewezen dat, zoals Niels het zei, rijk rijm hier een "doodzonde" is.
Dit (per)vers heb je onder limericks gepost, maar het is geen limerick want regels 3 en 4 zijn te lang.
Het vrije vers is een forum voor diverse vormen van light verse en niet alleen voor rammelende of onsmakelijke limericks. Daar zijn andere plekken voor op het internet.
Het aantal bedankjes onder een bijdrage hier zegt iets over de kwaliteit van die bijdrage, of een vers enigszins of breed gewaardeerd wordt door een publiek van kritische plezierdichters.
Misschien is je iets opgevallen aan het aantal bedankjes onder al jouw bijdragen tot nu toe?
Over smaak valt niet te twisten, maar ik deel de mening wel van René dat dit 5 regelige rijmpie van laag niveau is.
Een duimpje, niet opgestoken maar naar beneden wijzend, voor dit technisch gammele werk dat inhoudelijk hooguit bestaansrecht heeft in een kroeg vol dronken mislukkelingen na sluitingstijd, niet omdat het rijmsel gezocht schunnig is, maar omdat het elke geestigheid ontbeert.
René stelt voor dat de redactie deze bijdrage weg modereert. Dat gaan wij niet doen.
Wij zijn het eens met de meeste opmerkingen over de kwaliteit en de inhoud van het versje, maar we willen hier geen censuur toepassen.
Het forum is van het forum en dat heeft zich hier luid en duidelijk laten horen. Eigenlijk hebben we niets toe te voegen aan de eerdere reacties.
Wel een aardig versje van die Frank Fabian van Keeren natuurlijk, maar er staan toch een paar onaardige en onware regels in over ADO Den Haag-supporters. Daar moet ik wel op reageren:
Antwoord op ‘Seizoensstart’
‘Na elk verlies zal menig Hagenees Het voetbal ouderwets discrediteren’ Dat noem ik ordinair discrimineren Zo praten dronken lieden in cafés
En telkens als ik weer die onzin lees Dan voel ik sterk de drang te reageren Het Vrije Vers moet zulke rijmpjes weren Want zij vervuilen hier de database
De Hagenees is kalm en zonder vrees De stad telt louter zeer beschaafde heren Die graag hun grote liefde zien presteren Er dagen kansen in de titelrace
Dus beste dichter met de naam ‘Van Keeren’ Voor zulke versjes hebben wij wc‘s