Welkom,
Gasten
|
|
I
Het ziet er prachtig uit, nee echt, zo’n witte deken in de nacht, maar ik, ik zak hier kniediep weg. Het is zo glad, zo ongerept. Oneffenheden zijn van mij. De kosmos luistert naar mijn wil. II Gordijnen geopend, wat heb ik genoten. De wereld is wit en zij schenkt mij haar glimlach. Ja, maagdelijk wit en volmaakt ongeschonden. Maar wat ziet mijn oog daar: de stappen van laarzen. De sneeuw is onteerd en haar eer moet gewroken, maar als ik nu optreed, dan schend ik haar nogmaals. III Winter is vreselijk, kou in je kop, gladheid en stormwind en ook nog eens sneeuw. Wit is geen kleur, ’t is de neef van de dood, kleur van de beenderen, aasetersvoer. Leve de man die zijn laars heeft geplant recht in het hart van romantische kul. Pak nu de sneeuwschuif, de bezem, het zout voordat de dooi heel de sneeuwlaag verdrabt.. IV Sneeuw is spelen, sneeuwbal gooien, sneeuwpop maken, sleetje rijden. Overal zijn diepe sporen: laarzen, sleetjes, glijbaan, sneeuwrol. Verse sneeuw is echt geweldig. Je verandert in een engel. Dit blanke vers uit februari 2015 staat hier als onderdeel van een discussie over gedichten met verschillende metra. Zie de discussie en mijn gedicht "Nieuwe laarzen". |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Hendrikje de Koning
|
Gavere-Vogelzang
Gave verhoudingen
Hier wordt de friet
Evenwichtig verkocht
Logischerwijs wordt die
Dubbeledeursfrituur
Vaak door tweevoudige
Mensen bezocht