Dank beiden, voor de feedback!
René, ik vind specifieke feedback (suggesties dus) altijd leuk en heb helemaal geen last van het gevoel dat het gras voor mn voeten wordt weggemaaid. Dus als je me wilt vertellen welke andere oplossingen je ziet, graag!
Ja, regels 3, 4 en 5 bevestigen regel 2, of liever: ze geven er nader inhoud aan. De reden waarom.
Ik heb de feedback bij Op de hoorns nogmaals gelezen. Ik zie niet direct met welk onderdeel ik mijn voordeel kan doen specifiek, hier in dit versje. Behalve dan: eerst laten garen, dan pas plaatsen.
De combinatie 'ingeënt' en 'enten': in een sonnet of zo, zou ik dat proberen te vermijden. Maar hier kan het natuurlijk niet anders. Ik zit er niet mee. Het klinkt bijna als monorijm (is dat een term?). Ik vind het niet echt lelijk klinken, zoals bijvoorbeeld de combinatie '-eut' en '-uit'. De afwisseling ml/vr houdt het licht (vind ik!).
Lammen: ja, natuurlijk: lammeren. Ik ga het aanpassen. Wat een fout, brrr.
Zelf kijk ik altijd eerst wat de mogelijke rijmwoorden zijn binnen een woord waarmee ik eventueel aan de slag wil gaan.Pas als dit kansen biedt, ga ik kijken of er een anagram mee te maken valt.
Die werkwijze begrijp ik niet. Eerst moet je toch vaststellen of een woord een anagram is voordat je ziet of er met rijmen iets aan te vangen valt?