Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Warm

Warm 21 jan 2022 17:00 #1

Wat ik heb meegemaakt als brandweerman
Daar wordt een mens echt rijker van, niet armer
Een dikke dame raakte in de ban
van onze reddingsdeken die ze dan
Kek om haar lijf sloeg als een bandenwarmer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Warm 21 jan 2022 17:35 #2

• René Turk
  • René Turk's Profielfoto
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • reneturk.nl
  • Ontvangen bedankjes 141
Je gaat nu wel heel hard, Hendrikje : )

Wat is je geheim? ; )

Grote groet,
Bedankt door: Hendrikje de Koning

Warm 21 jan 2022 19:55 #3

Hoi René, als ik eenmaal een geschikt anagram heb, prikkelt het in mn brein om er iets van te bakken. De vijf jaren als de zaterdagsnelsonnetdichter op gedichten.nl hebben me goed getraind bij het spelen en omgooien van zinnen, zoeken van synoniemen, etc.

Voor mij is bij de lobbertang de grootste uitdaging het vinden van een geschikt anagram. Soms ga ik voor de grap naar woordenboek.nl (de site die Riet aanraadde) en typ lukraak wat woorden in die in me opkomen. Dat "lukraak" wordt denk ik iets gestuurd door de ervaring die ik daarmee opdoe (welke letters vaker iets opleveren dan andere). Ook kijk ik daar rechts in de kantlijn naar de woorden die door andere bezoekers worden ingegeven. Daar staan soms ook leuke anagrammen bij, maar niet altijd lang genoeg of van het juiste metrum. Het blijft zoeken.

Voor Sinterklaas vraag ik een scrabble spel. Ik zie het voor me hoe jullie met die blokjes schuiven tot je "EUREKA!" roept :-) Dat lijkt me wel wat!

groetjes,
Hendrikje

Warm 21 jan 2022 22:05 #4

Wow, Hendrikje! Je gaat echt als een speer. Ik heb ook geen scrabblespel. Niemand wou dat hier ooit spelen. Ik ben er gek op, maar dat even terzijde.

Als je een woord in gedachte hebt, moet je het opschrijven in blokletters. Liefst op een stukje stevig papier. Dan knip je ze uit en ga je ermee schuiven. Werkt hetzelfde als de blokjes van het scabblespel.

Groeten,
Riet

Warm 22 jan 2022 00:18 #5

• René Turk
  • René Turk's Profielfoto
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • reneturk.nl
  • Ontvangen bedankjes 141
Hi Hendrikje,

Leuk om te lezen! Gedichten.nl ken ik zeker. Daar plaatste ik rond 2010 ook mijn eerste versjes (vrij) en vast (zonder enig benul van lettergrepen en metrum). Ik ging over op columns (nederlands.nl) en mijn aandacht voor gedichten.nl verdween. De laatste tijd kijk ik weer...

Vijf jaar lang iedere zaterdag... Netjes!

Ik zal woordenboek.nl zo eens opzoeken.

Scrabbelend vond ik laatst een hele mooie. Dacht ik : )

kangoeroerel - kralengoeroe

Tot de volgende!
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief