Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Dezelfde leest

Dezelfde leest 29 aug 2022 22:10 #1

  • John de Rooy
  • John de Rooy's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1548
  • Ontvangen bedankjes 2501
Dezelfde leest

Herkent u het, een déjà lu?
Het voelt als een reprise.
U leest het vers en continu
herkent u het, een déjà lu.
Een tweestrijd van EQ/IQ.
Door psychoanalyse
herkent u het, een déjà lu.
Het voelt als een reprise.
Laatst bewerkt: 08 mrt 2026 08:18 door John de Rooy.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

De lente bijt



Wanneer de aarde na haar slaap ontwaakt
met halmen in het gras en nieuwe knoppen
waar lome hommels gonzend honinghoppen,
dan geurt het weiland dat van leven blaakt.

Het nieuwe blad heeft daar een nis gemaakt
waarin ik me voor even kan verstoppen,
ver weg van media en krantenkoppen.
Nog nooit heeft stilte mij zo zoet gesmaakt.

Ik snuif de lucht op, maar het zit niet mee.
De pollenplaag, ik had het kunnen weten.
Al niezend zeg ik het tableau tabee.

En thuis vraag ik: Hoe kon ik het vergeten?
Dáár voor de spiegel staat insectenspray.
Ik krab me suf aan honderd muggenbeten.