Ik kwam tot regel 5 ("terwijl Dylan in mijn oor blies dat het de wind was") van het gedicht dat op de derde regel staat, en ben afgehaakt. pff.
Mag ik Kees 't Hart selectief citeren? "Misschien is het het beste je als dichter niets meer gelegen te laten liggen aan (...) de officieel erkende dichtkunst. Je eigen weg zoeken."
Wat ik zo jammer vind aan het feit dat ik met die uitgekozen gedichten helemaal niks kan, is dat het verhaal van de
oprichters van de Turing Foundation mij oprecht aanspreekt. De naam Turing werd gekozen omdat oprichter Pieter Geelen zich, heel begrijpelijk, geinspireerd voelde door Alan Turing, de Britse wiskundegenie. Met andere woorden, in mijn beleving is er een niet te bevatten grote afstand tussen de helderheid en de kwaliteit van de missie bij de bron en de totale verwarring die zich van mij meester maakt als ik een greep uit editie 9 lees. Is dat het lot van de eenzame dichter? (Ik voel me niet eenzaam, hoor, mede dankzij dit forum!)
Hieronder trouwens mijn inzending voor Turing; het gedicht kwam de eerste ronde niet door. Het zij zo. Ikzelf sta er nog voor 100% achter.
Vervlochten
Ze draait haar hoofd zo ver als het wil gaan
naar haar die hier haar hand is komen strelen.
Wat zeg je ook alweer als men iets zegt?
Er rijst een woord, maar dat geeft voorrang aan
een binnenfilm van vroeger taferelen:
hoe zij met vlotte slag twee vlechten vlecht
en hoe zij samen voor de spiegel staan
waarin hun ogen even olijk spelen,
wanneer zij op het hoofd een kusje legt.