JaapvandenBornbundel
HeiinzHermannPolzerroos
HeinzHermannPolzerland
YurivanGeldersoap
MarcoBorsatofan
SywertvanLiendendeal
Vincent-van-Gogh-kunstwerk
Diederik-Samson-schip
Hugo-de-Jongestijl
Zomaar wat ‘woorden’ * die ik eerder hier en elders tegenkwam in ollekebollekes in regel 6.
Met of zonder koppeltekens. (* een aantal van die woorden werden later alsnog vervangen).
De juiste schrijfwijze van die woorden in het Nederlands is echter anders. Namelijk spaties tussen de namen volgens o.a. het advies van Onze Taal, zie
link
Dus hier b.v. Heinz Hermann Polzerland en b.v. Sywert van Liendendeal
Persoonlijk vind ik dat je die woorden dus niet aan elkaar kunt schrijven in een ollekebolleke
of daar even koppeltekens tussen kan zetten. Een versje of gedicht (en met name het ollekebolleke)
dient correct Nederlands te bevatten. Die woorden kan je daarom dus niet gebruiken. Of ben ik daar nu te streng in? Want ik constateer wel een trend dat een dergelijke toepassing in regel zes van het ollekebolleke (ook door een paar door mij zeer gerespecteerde light versedichters)
navolging vindt.
Schrijf je een dergelijk woord wel correct zoals b.v. Harry Houdini-act, dat ik ergens tegenkwam als 6lg-woord dan is zo’n woord m.i. daar ook niet meer goed bruikbaar omdat er dan geen sprake meer is van één woord.
Ik hoor graag hoe jullie over e.e.a. denken…