Uit het dagboek van een wielerknecht, zo presenteerde Henk, op de slotdag van de Tour de France 2025, tijdens een afscheidsdiner, zijn belevenissen in die Tour.
Uiteraard in Topo-vorm en opgetekend en geredigeerd door een bevriend verslaggever.
Ik wist, na een verhitte opbiedronde met mijn medebieder 3133 (wie oh wie?) via de veilingsite Catawiki uiteindelijk beslag te leggen op zo’n uniek exemplaar, bestaande uit 22 gestencilde en geniete A4’tjes. Het bedrag van € 85,00 excl. veilingkosten was het me wel waard. Het betreft namelijk een door Henk gesigneerd exemplaar met de opdracht “Voor mijn eigenwijze wielermaatje Han” en scheen door de hier eerder genoemde verslaggever gered uit de vuilcontainer van het Holiday Inn Hotel te Parijs.
De topo van Henk, geschreven voor of na de 14 etappe van Pau naar Superbagnères, begon met de volgende regels:
‘De rit vandaag, ik wil er niets van weten
En snel die Col du Tourmalet vergeten
Aan jullie om te bedenken hoe Henk deze topo afsloot of (en dat lijkt me uiteraard ook een heel goed idee) zelf een leuk, aardig, spitsvondig, creatief etc. etc. slot van twee regels (b b) te bedenken, afsluitend met een geografische (plaats)naam, die het allerliefst nog niet eerder gebruikt werd in de twee topo-bundels van Henk en Han of in het Henk en Han topic op dit forum.
Bij plaatsing van je afbaktopo vraag ik je om die geografische (plaats)naam onder zo’n spoiler te zetten, zoals dat nu ook gebeurt bij andere topo’s op het forum.
Ben je niet zo handig in het maken of het plaatsen van zo’n afbeelding
uit bv Google Maps of Google Earth, geen probleem. Dan tik je gewoon die naam voluit in kapitalen in je afsluitende regel mee. Ik verzin wel een manier om er zo snel mogelijk een passend plaatje van te maken.
Oh ja, je hoeft je topo geen titel mee te geven. Die is en blijft gewoon: Uit het dagboek van een wielerknecht.
De uiterste datum om deze topo af te bakken zet ik op zondag 31 augustus 00:00 uur. Maximaal drie topo's per deelnemer. Veel inspiratie en succes gewenst.