Hi Monetta,
Toen ik pas op het forum kwam, ben ik flink geholpen, dus ik vind dat ik jou als nieuwkomer ook een beetje op weg mag helpen. Bovendien lijkt het wel erg rustig op het forum, op dit moment.
Leuk om te zien dat je je inspiratie vaak uit de dierenwereld haalt.
Je idee is goed gevonden; dat de wolf weer vrij is. Je zou dit wellicht nog kunnen uitvergroten. Het thema politie, vast komen te zitten, en weer vrij zijn.
Terug naar het vers. Je kiest voor een trijntje fop. Deze versvorm heeft strenge eisen. Zie deze link:
sites.google.com/site/versvormen/versvormen/trijntje-fop
Gewoonlijk wordt er in de titel gekozen voor 'Op een wolf' in jouw geval, al is dit volgens mij niet verplicht en kiezen dichters voor variaties.
Zoals je in de link kunt zien, is de vormeis 4 jambes, oftewel ta DA ta DA ta DA ta DA. In jouw vers kies je echter voor
Ta da Ta da Ta da Ta (ik kies er bewust voor om het eenvoudig uit te leggen). In regel vijf wijk je echter ineens af door wel voor jambes te kiezen.
Handig is om in de eerste regel met het onderwerp te komen. Bijvoorbeeld: 'Een wolvenkind uit Rotterdam'
Doetinchem heeft een sterke klemtoon op DOE, mooier zou zijn een sterke klemtoon op de laatste lettergreep.
Als je voor een onderwerp in de eerste regel kiest, 'zweeft' hem niet zo in het luchtledige.
Ik hoop dat je iets met mijn bevindingen kunt.
Laat je vooral niet ontmoedigen en geniet van het schrijven!
Grote groet,