Ha dag Ben,
Dank voor je suggestie, volgens is mij is het een goed gebruik hier dat je niet zomaar ongevraagd suggesties geeft, maar ik vind dat zelf niet zo'n probleem hoor en wil er wel even op ingaan:
"Ook wordt het vers imho sterker wanneer je de plaatsnaam in regel 1 als rijmwoord achteraan zet."
Ik denk dat we hier op dit forum allemaal wel liefhebbers of kenners van het werk van Kees Stip zijn. Dan weet jij dus ook dat hij in zijn Trijntje Fops idd vaak rijmde op een plaatsnaam, maar (als ik even zijn Grote Beestenfeest doorblader) ook heel vaak niet. Dus voor een goede Fop hoef je niet per se op een plaatsnaam te rijmen.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit rijtje Fops op dbnl, van de eerste 10 rijmen er 8 niet op een plaatsnaam. En dan staat zijn bekendste, de Siddebuurse bok, daar nog geeneens tussen:
www.dbnl.org/tekst/_twe007198801_01/_twe007198801_01_0070.php
Desalniettemin wil ik jou best een plezier doen door de eerste regel aan te passen en een plaatsnaam achteraan te zetten. Kleine moeite.
"Wat ik minder geslaagd vind, is dat je in regel twee de woordgrap al weggeeft."
Wat dit tweede punt betreft: ik vind het knap dat jij na de 2e regel al kon raden waar dit versje heen ging. Als je een snip introduceert kun je namelijk qua woordvondsten, clou's of wendingen heel veel kanten op.
Maar bovenal: de clou van dit versje is juist dat er géén woordgrap gemaakt wordt, dus in dat licht bezien, kon ik de woordgrap in r2 niet weggeven, want die kwam er niet.
Kortom, ik heb op jouw verzoek een rijmende plaatsnaam toegevoegd, maar regel 2 heb ik verder zo gelaten.
Vriendelijk groet, Maarten