Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Op twee axolotls

Op twee axolotls 01 juli 2025 06:59 #1

  • René Turk
  • René Turk's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1115
  • Ontvangen bedankjes 2080
OP TWEE AXOLOTLS

een axolotl in Jouswier
tapt sinds vandaag zijn eigen bier
zijn klanten blijken als de dood:
hun Guinness kleurt nu donkerrood
de meute moet geen rozenbottel
en kiest de pub van Lex O' Lotl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Buigen



Het buigen was in vroeger tijd een wijd verbreid gebruik,
men deed het voor de Koning dan wel Edelman met pruik
en als je het vergat, welaan dan schopten ze je rot
of erger nog, als ’t tegen zat dan wachtte het cachot.

Er is zelfs een historie van de Kardinaal van Luik
die buigen niet voldoende vond, het volk moest op de buik.
Een onderdaan die dat niet kon -hij werd door jicht beknot-
bekocht dat met zijn leven, door de bijl op het schavot.

Die barre tijd lijkt nu voorbij, ik zeg met opzet lijkt,
want als je in de politiek de hiërarchie bekijkt,
verwachten de ministers met de president voorop,
dat ieder die wat lager staat hen toe neigt met de kop.

Edoch, ook in Den Haag verandert snel het buigklimaat
omdat er menig staatsman al te vaak te kakken staat.