Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Een vraag over Kees Stip en Buggenum

Een vraag over Kees Stip en Buggenum 30 mrt 2021 21:19 #1

  • Arjan Keene
  • Arjan Keene's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 299
Op facebook is onderstaande een post van Wim Daniëls, namens een andere vragensteller.
Wellicht heeft iemand een antwoord, Buggenum ligt overigens bij mijn weten in de gemeente Leudal? [die vraag kan denk ik in ieder geval beantwoord worden ;-)]


Buggenum
Gisteren kreeg ik onderstaande vraag, die ik niet kan beantwoorden. Misschien dat iemand van jullie het weet. Ik plaats het onderstaande uiteraard met toestemming van de vragensteller:
Sinds enkele weken ben ik op zoek naar een gedicht van Kees Stip over Buggenum. Mijn vader is onlangs overleden en in zijn laatste uren schudde hij een gedicht over Buggenum uit zijn mouw tegen een verpleger die uit Buggenum kwam.
Het ging ongeveer zo:
Er was een man uit Buggenum
…..toen staken de muggenum
Hij sloeg wild om zich heen maar raakte er geeneen
…..toen stak nog snel een vluggenum
Het zou voor mij veel betekenen als ik er nog achter kan komen waar het te vinden is. Het waren bijna zijn laatste woorden.
Zou je me verder kunnen helpen tot nu toe kan ik het niet vinden op internet of in boeken.
[Wim Daniëls]
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Een vraag over Kees Stip en Buggenum 30 mrt 2021 22:48 #2

  • Frits Criens
  • Frits Criens's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 2937
  • Ontvangen bedankjes 3053
Contact opnemen met Liverse, die heeft de rechten van Stip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Een vraag over Kees Stip en Buggenum 30 mrt 2021 23:26 #3

  • Remko Koplamp
  • Remko Koplamp's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1785
  • Ontvangen bedankjes 1937
Buggenum ...muggenum...vluggenum....??

Ik denk dan al snel dat een dergelijk rijmpje hier ten onrechte aan Kees Stip wordt toegeschreven...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Een vraag over Kees Stip en Buggenum 31 mrt 2021 08:48 #4

  • monnhauser
  • monnhauser's Profielfoto
  • Offline
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • Berichten: 250
  • Ontvangen bedankjes 384
Bovendien is het een limerick
Enjambeert niet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Een vraag over Kees Stip en Buggenum 31 mrt 2021 12:30 #5

  • Niels Blomberg
  • Niels Blomberg's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Schoonschrijver
  • Berichten: 2721
  • Ontvangen bedankjes 2421
Klinkt inderdaad meer als John O'Mill
Wie nog een aardige dichtbundel zoekt kan hier terecht:
waterdichter.blogspot.com/p/verkoop-van-boekjes.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Potverdorie!




Ja zeg, dat kan dus niet!
Ons tuin- en dierbedrijf?
Zedig, Godsvruchtig
En strikt in de Leer?

Voor je het weet heb je
Tegennatuurlijke
pootgroente, potvis
en God weet wat meer!

Tuin- en dierenbedrijf A. Th. De Boer wees de 25-jarige Bas van der Meer uit Drachten af als stagiaire wegens het hebben van een vriend.
,,Wij zijn een Christelijk bedrijf en voor ons is dit een punt waar we ons niet mee verenigen mogen Daar God dit uitleven van je seksuele geaardheid nergens in zijn Woord goedkeurt, maar wel afkeurt, en voor ons zijn Woord als richtsnoer geldt, kunnen we je (daar ik Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen) niet aannemen.''