Je mist die zomerzotheid in je glas
De smaak van eindeloze lome dagen
Van déjeuners sur l'herbe aan een plas
Een levenslichtheid nauw'lijks te verdragen

Je proeft niet meer dat zorgeloos plezier
Dat zonnige, dat speelse en dat pure
De frisheid van een bruisende rivier
De avonturen in de avonduren

Waar zijn die gulle geuren van daarginder?
Vakantiewijn smaakt thuis toch stukken minder
 
Vakantiewijn pexels
Pexels.com
 

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

De republikein





 

Als het aan hem ligt is het morgen afgelopen
~De Monarchie wordt dra het Vaderland fataal
Het Koningshuis doet karbonaad noch broden kopen
Maar kost de Staat per jaar een slordig kapitaal~

Hij zit er nu al vele jaren op te hopen
~Ze gaan er uit, voor goed en eeuwig, allemaal
Tenslotte zijn we hier geen volk van filantropen~
~DE REPUBLIEK~ dat is zijn grootste ideaal.

Maar is de maand April weer aan z’n eind gekomen
Dan tintelt Koning Wim een beetje in zijn bloed
Dat tegelijkertijd wat sneller is gaan stromen
En voor je ’t weet -jawel je ogen zien het goed-

Hangt er zijn Driekleur fier te waaien in de wind
Compleet met wimpel, in een fris Oranje tint.